Společnost ve vagonu mu dělal bývalý hejtman a člen dozorčí rady Českých drah Jaroslav Palas. Zdálo se, že vzácná návštěva potvrdila význam Osoblažky jako turistické atrakce a technické památky krajského nebo celostátního významu.

Dva měsíce po návštěvě Zemana s Palasem začala demolice historického nádraží v Horních Povelicích, kterou završilo samovolné zřícení objektu čekárny.

Tehdejší majitel nádraží v Horních Povelicích, Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), slíbil, že se demolice bude týkat jen zděného nádražního domku, ale sousední historickou dřevěnou čekárnu zachová.

„Na zastávce Horní Povelice byla na konci roku 2014 zbourána zdevastovaná část objektu. Prostor pro čekající veřejnost zůstává zachován v původním rozsahu," informoval Deník vedoucí tiskového oddělení SŽDC Jakub Ptačinský v pátek 9. ledna 2015. Tuto zprávu vydal jen pár hodin před tím, než se čekárna pro veřejnost samovolně zřítila.

Dřevěná čekárna se rozpadla v noci z 9. na 10. ledna 2015 pravděpodobně kvůli tomu, že při demolicí sousední zděné stavby ztratila oporu. Naštěstí v té době nikdo uvnitř nebyl, takže jen šťastnou shodou náhod nedošlo k žádnému zranění ani ohrožení životů cestujících. Ke zřícení čekárny došlo v noci a beze svědků.

Je paradoxem, že pouhé dva měsíce před demolicí historického nádražního domku a před samovolným zřícením sousední čekárny v Horních Povelicích si jízdu parním vlakem na Osoblažce společně užívali prezident Miloš Zeman a člen dozorčí rady Českých drah Jaroslav Palas.

Úzkokolejka Osoblažka je turistická atrakce a technická památka krajského až celostátního významu, takže její fanoušci v současnosti usilují o výstavbu repliky historické zastávky Horní Povelice.¨