Správa železnic a dopravci se samozřejmě při té příležitosti pochlubili novinkami jako je otevření Ejpovického tunelu, nové vozy s Wi-Fi nebo posílení spojů v okolí Prahy.

Michael Cestr z Krnova se zajímá o dopravní infrastrukturu, takže ho napadlo udělat srovnání jak se změnila železniční doprava na Krnovsku za uplynulých 15 let z pohledu cestujících.

„Shodou náhod jsem nedávno našel malý jízdní řád 2002/2003 s odjezdy z Krnova do Olomouce, Opavy a Jeseníku. Připravil jsem malé srovnání s jízdním řádem 2018/2019,“ uvedl Cestr výsledky své práce.

K jakému pokroku tedy došlo v železniční dopravě na Krnovsku za 15 let?

1. Rychlost
- v roce 2003 zvládl nejrychlejší spoj trasu Krnov - Olomouc za 1:36 hodin, v roce 2019 je to 1:47 hodiny.

2. Přímé spoje na trase Krnov - Olomouc
- přímých spojů na této trase jelo v roce 2003 (ve všední den) 12, v roce 2019 jich je 8 (+ 1 s přestupem).

3. „Studentský“ spoj
- v roce 2003 jezdil v neděli „studentský“ rychlík z Krnova do Brna (a v pátek zpět), ten byl již před několika lety nahrazen „studentským“ osobákem do Olomouce.

4. Trasa Krnov - Jeseník
- v roce 2003 zvládl rychlík trasu Krnov - Jeseník za 1:21 hodiny, o 16 let později je to 1:31 hodiny, a to spěšným vlakem s citelně nižší kapacitou
- počet spojů klesl z 5 na 4
- zrušeno bylo také přímé spojení Jeseník - Krnov - Vsetín.

5. Směr Opava
- pozitivní zprávou je, že došlo v porovnání s rokem 2003 (díky modernizaci trati) ke zrychlení rychlíků z Krnova do Opavy o cca 3 minuty, u spojení Krnova s Ostravou ke zrychlení o 11 minut a k zavedení více přímých spojů.