Krnov pokračuje v budování alternativních odstavných ploch, které nejsou z asfaltu, ale ze zatravňovací dlažby v kombinaci se štěrkem. Náklady na pět desítek nových parkovacích míst se odhadují na 750 tisíc korun, což je podstatně levnější, než novostavba klasického asfaltového parkoviště. Stavbu provádí Technické služby Krnov.

„Těchto alternativních odstavných ploch bude vybudováno celkem 49 a to ve třech lokalitách. Ve vnitrobloku na Albrechtické ulici u bývalého kasina, kde už práce začaly. Pak v jednosměrce na ulici Budovatelů a na ulici Mlynářské, u zdi staré octárny. Lokality jsme v prvních dvou případech vybrali kvůli bezpečnosti, protože odstavená vozidla zde často blokují úzkou komunikaci.

Hasiči i záchranáři mají komplikovaný dojezd, třetí lokalita, která se nachází v centru města, je od doby zpoplatnění parkování na Hlavním náměstí hojně využívaná a je nutné ji zkulturnit," vysvětlil místostarosta Michal Brunclík.

Na Albrechtické ulici vznikne šestnáct, na ulici Budovatelů pětadvacet a na ulici Mlynářské osm parkovacích míst.

Průměrné náklady na pořízení jednoho místa ze zatravňovacích dlaždic v kombinaci se štěrkem jsou kolem šestnácti tisíc korun, zatímco jedno parkovací místo na klasickém parkovišti, jedná-li se o novostavbu se všemi parametry, stojí od sedmdesáti tisíc korun výše.

„Tato metoda je ale vhodná pouze pro vznik jednotlivých odstavných míst, navíc v lokalitách navazujících přímo na vozovku. Že to jde, jsme si vyzkoušeli už vloni, když jsme na Albrechtické ulici, na ploše mezi startovacími byty a sousedním domem postavili deset takových míst," dodal místostarosta.

Výstavba devětačtyřiceti nových parkovacích míst je plně hrazena z příjmu z parkovacích automatů. Parkovné v loňském roce vyneslo Krnovu 1 096 000 korun. Město tím plní svůj slib, který dalo při zavedení systému placeného parkování v centru města v roce 2012, že výtěžek z parkovného bude v příštích letech směřovat zejména do budování nových parkovacích míst a v menší míře i do drobných oprav místních komunikací a na dokrytí ztráty za provozování městské hromadné dopravy.