Žáci téměř jednohlasně konstatovali, že by nechtěli být v kůži soudce. Těžko by se jim o vině a nebo nevině obžalovaných rozhodovalo. „O dráze žádného právníka vůbec neuvažuji. Dnes byl ten soud tak složitý, že bych nedokázal rozhodnout, kdo za co může. Je to strašně složité,“ uvedl František Kubíček, který se po škole chystá na gymnázium. Ve třídě má ještě sestru a bratra, jelikož je z trojčat. Co bude po gymnáziu, v tom zatím jasno nemá.

„Já bych více věřila těm klukům z internátu, než kriminálníkovi. Takoví lidé si nezaslouží být na svobodě, jen ostatním škodí,“ domnívala se Anna Marie Kubíčková, další z trojčat. Po škole by ráda na pedagogickou střední školu do Krnova. Ráda by v budoucnu učila. Soud označila za zajímavou podívanou, která v některých fázích nepostrádala prvky komična. „Největší potíž bych měl s tím, komu dát za pravdu a komu ne,“ prohlásil žák Lukáš Balon.
Podobně uvažovala spolužačka Adéla Coufalová.

„Po škole se chystám na státní gymnázium. Dnešní soud byl velmi zajímavý. Zdálo se mi, že si to někteří svědci dost přibarvovali. Řekla bych, že se ti kluci z internátu předem i nějak domluvili, co tu budou říkat,“ se svými pocity se svěřila Radka Štollerová. Obžalovaný Ladislav Lacko jí přišel jako velmi nebezpečný, potkat ho někde na ulici by rozhodně nechtěla. Hned by prý vzala nohy na ramena.

„Mi se v tom případu pár věcí nezdálo. Říkali třeba, že to bylo v září a přitom se mluvilo o tom, že měl ten recidivista na sobě zimní bundu. Bylo to jakési divné,“ zamyslel se Ondřej Kutý. Do soudního senátu by si sednout nechtěl, nepřijal by ani roli obhájce nebo státního zástupce. Jejich práci považuje za vysoce odbornou a zodpovědnou. „Je těžké poznat, kdo lže a kdo ne, někdo se může s někým domluvit… Soud to má velmi těžké,“ doplnil Kutý, který po prázdninách zamíří na bruntálskou střední průmyslovou školu.

Se třídou je třídní učitelka Vlasta Gajdíková velmi spokojená. „Jsou disciplinovaní. Přes to, že se nikdo zatím nerozhodl pro dráhu právníka, v ročníku máme samé budoucí středoškoláky. Jen tři, čtyři žáci uvažovali o učebním oboru,“ těšily vědomosti žáků třídní učitelku Gajdíkovou.