„Byl jsem ubytováním silně zklamán, velice jsme se s rodinou na společnou dovolenou těšili,“ povzdechnul si účastník zájezdu Radek Osuch. Jako živitel rodiny vyjíždí často do ciziny za prací, proto si chtěl pobyt u moře s manželkou a dětmi pořádně užít. Bránily mu v tom ale nečekané komplikace s bydlením. Rodina nečekala žádný luxus, ale to, s čím se setkala, jejím členům vyrazilo dech. Pobyt se kvůli bydlení proměnil doslova v noční můru.

Hotel pro otrlé

„Ubytování s jednou hvězdičkou, člověk si říká, nic moc to nebude, ale alespoň trošičku to bude vypadat. Byl to hnus. Všechno špinavé a poničené,“ rozhořčil se Radek Osuch. Voda pořádně netekla, o prasklé prkénko na záchodě se zranil. Ze zdi trčely elektrické dráty místo lampy, zásuvky byly vyrvané. Lednička byla silně namražená a olezlá špínou.

Zalezlá špína byla u umyvadla, úděsná byla sprcha, Viklala se skříň. „Než bychom si po příjezdu oddechli, první jsme vyrazili do města nakoupit čistící přípravky, abychom tu s dětmi mohli vůbec přežít,“ řekl Radek Osuch. Sice se podařilo přivolat montéry, ale ti opravili závady jen „na oko“.

Stav ubikace komentoval Tomáš Hladík ze společnosti ROS.BR s.r.o. slovy, že jeho cestovní kancelář poškozují neúplné informace klientů. „Zakoupili zájezd, který hodnotíme jednou hvězdičkou. Tento druh ubytování je velice jednoduchý a slouží klientům, kteří během pobytu využívají kapacitu pouze k takzvanému přespání,“ podotknul Tomáš Hladík.

Řada rekreantů trávících aktivně dovolenou podle Hladíka vyhledává tento druh ubytování především pro jeho lacinost a do ubikace dochází až ve večerních hodinách. Radek Osuch si ale stěžoval i na větší závady v pokoji, který jeho rodině v Chorvatsku přidělili. Chyběly lišty nad dveřmi a dokonce byly vylomené zámky vstupních dveří pokoje. Dveře příbytku mohl kdokoliv bez problémů otevřít a rodinu lehce okrást.

Sleva jim nestačí

Zástupce bruntálské zprostředkovatelské cestovní kanceláře Tomáš Hladík tvrdí, že při vyřizování reklamace Osuchovi nepostupovali podle informací uvedených v odbavovacích materiálech. „Jen tak můžeme problémy řešit okamžitě a předejít tak případným stížnostem. V Biogradu na Moru nabízíme několik apartmánových domů, a proto existovala reálná možnost náhradního ubytování klientů,“ upozornil Hladík.

Klientům společnost ROS.BR nakonec poskytla tisícikorunovou slevu, to je ale Osuchovým málo. „Podle Frankfurtské tabulky slev máme nárok na vyšší kompenzaci,“ je přesvědčen Radek Osuch.

Kompenzace za dovolenou, která nebyla zcela podle jejich představ, se domáhá rodina Osuchova z Bruntálu. Sice už dostali slevu na zájezd, ale to jim nestačí.