Zapojili se všichni žáci u prvního i druhého stupně, pro které byla akce odměnou za celoroční, svědomitou školní práci. Jediným kritériem přitom nebyl jen výborný prospěch. Posuzovala se i docházka do školy, zapojování do soutěží a akcí organizovaných školou, a také chování. Noční toulky začaly na bowlingu, který si zahrálo třicet nejlepších.

„Následný program, pojatý jako „třetí stupeň utajení“, absolvovali žáci v prostorách školy, které se mezitím proměnily ve vojenskou základnu,“ popisoval pedagog školy Rostislav Mucha. Nikomu neunikly nápisy: „vojenský prostor“, „civilistům vstup zakázán“ nebo „zákaz fotografování“. Překvapení bylo i to, že před vstupem do školy stáli dva uniformovaní učitelé jako vojáci, nekompromisně provádějící vstupní prohlídku.

„Takto byli žáci okamžitě vtáhnuti do děje. Aktéři byli rozděleni do týmů SG1 až SG5. Absolvovali základní výcvik poslušnosti,“ pokračoval pedagog Mucha. Siréna byla signálem, aby se rekruti sešikovali. Následná fanfára ohlásila příchod generála Hammonda, velitele základny Hvězdná brána. Každý tým šifru musel rozluštit a přinést zpět na základnu, ale nebyla by to ani Hvězdná Brána, kdyby zde nebyl nějaký podraz.

„Některý z členů týmu přišel o zrak, jiný o končetinu. V konečné fázi, museli všichni pracovat v týmu, jeden byl závislý na druhém,“ uvedl Mucha. Bezesporu náročná mise byla završena opékáním špekáčků. Hrálo se na kytaru, zpívalo a slavil se úspěch těch, kteří byli za své zásluhy v misi povýšeni z rekrutů na vojíny. Následně základnu napadli smyšlení upíři, a tak došlo i na evakuaci.

„Navečer byli žáci po celodenních akčních aktivitách natolik utrmáceni, že bez protestů usínali,“ doplnil Mucha, který byl zároveň autorem projektu. I takto poutavě vyučují na Základní škole Rýmařovská v Bruntále.