Osiřelé koleje už místy pomalu začínají rezivět a obce si stěžují, že o výluce nedostaly podrobnější informace. Starosta Osoblahy Václav Kalda Českým drahám vyčítá, že neseznámily obecní úřady s příčinou výluky.

„Chápu, že České dráhy si můžou zařídit výluku kde chtějí a jak dlouho chtějí, a stanovisko obcí k takovému rozhodnutí nepotřebují. Měli by si ale uvědomit, že když chybí informace, tak vznikají fámy. Výluka na Osoblažce trvalá už pár týdnů, takže se začaly objevovat spekulace, že staré vlakové soupravy se už nevyplatí opravovat a že úzkokolejce hrozí zánik. Chtěli jsme zjistit jaký konkrétní problém se na Osoblažce řeší a kdy se podaří provoz motoráčků obnovit, ale krnovské depo bylo zrušeno, a tak musíte po takových informacích pátrat až v Olomouci. Úzkokolejlka je páteří celého Osoblažska a technický unikát, na který jsme hrdí, takže nedostatek informací je opravdu nepříjemný,“ popsal situaci starosta Osoblahy Václav Kalda.

Výluku na trati Třemešná ve Slezsku - Osoblaha způsobila potřeba důkladné rekonstrukce atypických hnacích vozidel, které zde slouží už půl století. „Nemám podrobnosti o konkrétních technických problémech, ale obecně bylo potřeba úzkorozchodné hnací vozy opravit, aby mohly dál vozit cestující. Nejpozději od středy 25. dubna se na Osoblažce osobní vlaky opět rozjedou. Právě finišuje oprava lokomotivy, která o víkendu byla přepravena na váhu do Brna, a dnes už by měla být na cestě zpět. Po návratu bude okamžitě nasazena do pravidelného provozu.

Lidé z tohoto regionu rozhodně nemusí mít strach, že by měl provoz úzkorozchodné trati končit. České dráhy určitě nemají v úmyslu zastavovat provoz na své jediné úzkorozchodné trati, a naopak zachování Osoblažky pro ně znamená vysokou prioritu. V sezóně můžete také opět počítat s tradičními parními vlaky pro turisty,“ komentoval výluku nový tiskový mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. Motoráky se nevozí do Brna vážit proto, aby České dráhy zjistily jejich hmotnost, ale aby po rozsáhlé opravě měly optimálně vybalancované tlakové poměry ve svých systémech.