Stavební firma Stafi CZ z Krnova potřebovala rozšířit svůj vozový park, protože v jejím vybavení chyběl velmi důležitý jeřáb. Rozhodla se spolupracovat s místní firmou ZLT auto, u které si nechala postavit jeřáb přesně podle svých potřeb.

„Dnes se bez jeřábu stavební firma neobejde. Jelikož nám původní technika dosloužila, rozhodli jsme se koupit nové vozidlo. Nejprve jsme si našli vhodný podvozek a poté jsme uvažovali od koho koupit vhodnou hydraulickou techniku. Nabídek nás zaujalo několik, a příjemným zjištěním pro nás bylo, že nejvhodnější byla právě od firmy ZLT auto, která má svou provozovnu v Krnově,“ zrekapituloval situaci Libor Nowak, majitel stavební firmy.

Výběrové řízení rozhodlo, že na podvozku DAF bude umístěn jeřáb krnovské firmy ZLT. „Technické parametry a cenová nabídka odpovídala našemu zadání a navíc máme úplný servis přímo v Krnově. Během několika měsíců bylo vozidlo sestaveno, takže dnes máme jako jedni z prvních v republice vozidlo, které můžeme využít jako jeřáb, valník a současně i jako nosič pro přepravu kontejnerů,“ dodal Libor Nowak.

Automobil stál přibližně 4,5 milionu korun, přičemž větší část nákladů byla vynaložena na hydraulickou techniku. Ta může být ovládána i dálkově. Teleskopicky výsuvné rameno o délce dvaadvacet metrů má nosnost téměř osm tun. „Není obvyklé, aby odběratelem naší techniky byla místní firma, takže tato zakázka pro nás byla překvapením. Samozřejmě pro nás nebyl problém rameno na podvozek vozidla DAF umístit. Dodáme k němu ještě pracovní koš s nosností dvou set kilogramů, v němž se mohou přepravovat do požadované výšky osoby,“ sdělil Antonín Hudský, jednatel firmy ZLT auto a. s.

Vozidlo je zajímavé svými parametry. Celková hmotnost je šestnáct tun, přičemž dalších deset tun může tvořit jakýkoliv náklad. Motor hnaný tři sta šedesáti koňskými silami má obsah přes 9 000 kubických centimetrů. Aby splňoval nejvyšší ekologické normy, musí být do jeho paliva přidáván vodný roztok močoviny. Díky tomu nezatěžují výfukové plyny ovzduší a dochází k úplnému rozpadu přírodě škodlivých látek.

Firma ZLT auto má již nyní několik dalších zájemců o toto speciální jeřábové rameno. „O takovou techniku je velký zájem, protože se dá využít nejen při stavebních pracích, ale také třeba při odstraňování následků přírodních katastrof a nehod,“ doplnil Hudský.