Seznam místních komunikací, na které vrbenská radnice žádala výjimku, byl v rozhodnutí redukován o takové, které podle názoru správního orgánu nejsou natolik frekventované a ve svazích jsou orientovány více méně horizontálně, tedy vrstevnicově.

„Byly vyloučeny také komunikace v Železné a Mnichově z důvodu situování ve venkovském osídlení, s dochovanou liniovou zelení kolem cest, vsazené do hodnotnějšího přírodního prostředí," řekla vrbenská starostka Helena Kudelová. Nicméně tam, kde je výjimka povolena, bude možné při kalamitních situacích k odstranění vyježděných kolejí a ošetření vrstev uježděných provozem použít technologii chemického ošetření dle stanovených podmínek.

Tam, kde selhává inertní posyp i preventivní ochrana komunikací před vznikem náledí. „Dohodli jsme se po obdržení rozhodnutí, že musíme projednat s vedením technických služeb stanovené podmínky a zvážit, jakým způsobem a v jakém rozsahu za těchto podmínek výjimku budeme uplatňovat," dodala starostka Kudelová.

Rozdílné technologie s odlišně vybavenou mechanizací určitě ovlivní náklady zimní údržby a budou vyžadovat změny v zavedených a praxí odzkoušených tras mechanismů při odklízení sněhu a ošetřování povrchu komunikací.