„Změna autodopravce vychází z nového systému zajištění veřejné služby v přepravě cestujících veřejnou linkovou osobní dopravou. Jak je uvedeno v článku na našich internetových stránkách, od prosince 2018 garantuje dopravní obslužnost celého regionu podle jednotlivých oblastí Moravskoslezský kraj a města i obce budou právě kraji přispívat na úhradu doposud ztrátových linek, zejména těch víkendových a v čase svátků,“ vysvětlila Alena Kiedroňová s tím, že kraj vyhlásil veřejné soutěže na autodopravce.

„Přitom stanovil přísné podmínky, které musí uchazeč splňovat. Jsou to zejména vozidla nízkoprahová, ekologická, vybavená klimatizací a podobně. Pro oblast Bruntálsko byl v soutěži ze dvou uchazečů vybrán Transdev Morava, druhým uchazečem byl dosavadní dopravce Arriva Morava,“ pokračuje.

Ilustrační foto.
Na Krnovsku změní jízdní řády i dopravce: Transdev místo Arrivy

Jak zmínila, co se týče Vrbenska, požadovali od koordinátora ODIS před časem lepší spojení Vrbna pod Pradědem se Zlatými Horami, když se lidé odsud nemohli dostat k přestupu v Heřmanovicích na spoje na lince 901 od Krnova. Tady nám pracovní tým připravující optimalizaci veřejné dopravy vyšel vstříc,“ podokla. Velkou změnou je podle jejích slov redukce spojů na lince 863 z Bruntálu do Karlovy Studánky, která je vedena přes Nové Heřminovy, Kunov, Širokou Nivu, Karlovice, Vrbno a Ludvíkov.

„Optimalizace veřejné dopravy v tomto případě ruší některé dřívější linky a počítá s využitím železniční dopravy na regionální trati 313 z Milotic nad Opavou do Vrbna pod Pradědem. Na cestě z a do Bruntálu tedy lidé budou přestupovat v Miloticích na vlak na trati Krnov Olomouc. Pro Vrbenské se toho až tolik změnit nemusí. Pokud budou cestovat do Bruntálu, využít mohou autobusy spoje 861 vedeného přes Andělskou Horu a Světlou Horu. Změna je v případě, že budou cestovat do Karlovic, Široké Nivy, její části Pocheň a jiné,“ nechala se slyšet Alena Kiedroňová. Smysl optimalizace je podle ní zřejmý.

Adventní tradice.
Rituály a tradice v období adventu. První stopy vedou do čtvrtého století

„Bylo by zbytečné vést souběžně a v podobném čase jak vlak, tak autobus. Problémem ovšem bude snížení komfortu cestujících. Zatímco například v Karlovicích mohli lidé využít 5 autobusových zastávek, nyní to budou v případě vlaku zastávka v místní části Zadní Ves a pak nádraží Karlovice. Docházková vzdálenost na nádraží bude pro některé cestující i v řádu kilometrů. To může činit problémy jak starším lidem, tak lidem se sníženou mobilitou, nebo cestujícím s většími zavazadly,“ sdělila.

Prozradila také, že po zveřejnění nového jízdního řádu na webu města už přicházejí dotazy. V jednom případě i s upozorněním, že není návaznost spojů směrem na Krnov, ale počítá se prioritně se spojením na Bruntál. „Budeme situaci sledovat a vyhodnocovat. Radnice mohou věci připomínkovat, ovšem s možnou změnou až v příštím roce. Hovořila jsem se zástupcem koordinátora ODIS a ten potvrdil snahu kraje a KODIS chovat se jako řádný hospodář, optimalizovat dopravu, ale také přihlížet potřebám občanů,“ uzavřela.

Současný starosta Heřminov Ludvík Drobný (vlevo) a bývalý starosta Radovan Jílka (vpravo) si vyříkali ztracený dokument veřejně na ustavujícím zasedání zastupitelstva.
Ztracený dokument si vyříkali před občany Nových Heřminov
Nové Heřminovy. Ilustrační foto.
Poznámka Fidela Kuby - Máte rádi záhady?