VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na nádraží čekal Hurvínek

KRNOV – Milovníci železniční nostalgie ze všech koutů republiky zamířili v sobotu do Krnova, aby společně oslavili návrat několika motorových vozů zpět na koleje. Starší motoráčky přezdívané Kredenc, Hurvínek a Krokodýl se podařilo zachránit v dílnách krnovské firmy Olpas.

29.3.2007
SDÍLEJ:

Historivký vlak na krnovském nádražíFoto: DENÍK/Fidel Kuba

Na roll-outovou slavnost dorazilo asi 150 nadšenců z Klubu železničních cestovatelů (KŽC) a Klubu historie kolejové dopravy (KHKD), ale také desítky zájemců z řad veřejnosti. Motoráček Hurvínek, který stylově dopravoval hosty z krnovského nádraží do areálu firmy Olpas, musel trasu jet dvakrát, protože takový zájem organizátoři nečekali. Hlavně netrpěliví fotografové a děti upírali své oči k montážní hale.

Za prvních tónů Vltavy Bedřicha Smetany se pomalu otevřela vrata a z nich za potlesku vyjel první motorák. Kavalkádu komentoval Bohumil Augusta z KŽC, jehož jména si mohou všimnout pozorní filmoví diváci v titulcích kinohitu Vratné láhve. Právě KŽC totiž zprostředkoval filmařům historické vlaky pro natáčení scén s průvodčím Zdeňkem Svěrákem. „Připravili jsme pro vás nejen slavnostní raut ve stanu M.A.S.H., ale také výpravu po několika neveřejných tratích a vlečkách, kam se běžný cestující nikdy nepodívá. Z Krnova společně s námi vyrazí také historický autobus, se kterým se budou motoráky potkávat na přejezdech, aby iluze sedmdesátých let byla dokonalá. Samozřejmě budeme cestou často dělat zastávky pro fotografy hlavně v zatáčkách, kde se vlaky nejlépe vyjímají, abychom mohli nerušeně šotoušit,“ zahájil akci jednatel KŽC Bohumil Augusta, který za mrazivého a větrného počasí představoval jednotlivá vozidla. „Podle úrovně železničního cestování můžeme posuzovat vyspělost národa. Motoráky této řady jezdily v Československu řádově padesát let, takže se na ně dívám jako na důležitou součást naší historie,“ doplnil ho předseda KŽC Roman Hrůza. „Chci vás upozornit na jeden paradox. Zatímco tu společně oslavujeme, že se z odepsaného šrotu staly technické muzeální exponáty, nedaleko odtud v depu jsou ve stejný okamžik autogenem likvidovány poslední provozuschopné vozy této řady,“ poukázal jednatel firmy Olpas Jaromír Foltýn na tenkou hranici mezi nepotřebným, zastaralým vozem a muzejním exponátem.

Tato krnovská firma realizovala opravy všech předváděných vozů včetně vybavení interiéru, zajistila lak v původních barvách a sehnala náhradní díly. Zachráněná vozidla budou od dubna využívána na pravidelné jízdy pro veřejnost v rámci projektů Podlipanský motoráček a Doupovská dráha, nebo při nostalgických jízdách pro turisty typu Dovolená s motoráčkem.

29.3.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SK Bruntál – Minižačky U11 a U12

Deník nám fandí: SK Bruntál přípravka a U12

Ilustrační foto.

Laser v rukou dětí: je zaděláno na tragédii

Na úřad s kartou

Krnovská radnice se snaží zjednodušit občanům vyřizování pasů a občanských průkazů.

Knihovna nabízí seniorům výuku českých dějin

Zajímá vás historie? Krnovská knihovna nyní nabízí seniorům a invalidním důchodcům možnost zájmového vysokoškolského studia.

Krnov na Regiontour

Památky, muzea, cyklotrasy, příroda, zajímavá architektura i kulturní a sportovní vyžití. To vše může Krnov a jeho okolí nabídnout během turistické sezony.

AKTUALIZOVÁNO

Z Polska vozili léky, z nich vyráběli pervitin, ten vyváželi i do Německa

/FOTOGALERIE/ Dvě organizované skupiny výrobců a distributorů drog zadrželi policisté na Bruntálsku. 

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>