Na roll-outovou slavnost dorazilo asi 150 nadšenců z Klubu železničních cestovatelů (KŽC) a Klubu historie kolejové dopravy (KHKD), ale také desítky zájemců z řad veřejnosti. Motoráček Hurvínek, který stylově dopravoval hosty z krnovského nádraží do areálu firmy Olpas, musel trasu jet dvakrát, protože takový zájem organizátoři nečekali. Hlavně netrpěliví fotografové a děti upírali své oči k montážní hale.
Za prvních tónů Vltavy Bedřicha Smetany se pomalu otevřela vrata a z nich za potlesku vyjel první motorák. Kavalkádu komentoval Bohumil Augusta z KŽC, jehož jména si mohou všimnout pozorní filmoví diváci v titulcích kinohitu Vratné láhve. Právě KŽC totiž zprostředkoval filmařům historické vlaky pro natáčení scén s průvodčím Zdeňkem Svěrákem. „Připravili jsme pro vás nejen slavnostní raut ve stanu M.A.S.H., ale také výpravu po několika neveřejných tratích a vlečkách, kam se běžný cestující nikdy nepodívá. Z Krnova společně s námi vyrazí také historický autobus, se kterým se budou motoráky potkávat na přejezdech, aby iluze sedmdesátých let byla dokonalá. Samozřejmě budeme cestou často dělat zastávky pro fotografy hlavně v zatáčkách, kde se vlaky nejlépe vyjímají, abychom mohli nerušeně šotoušit,“ zahájil akci jednatel KŽC Bohumil Augusta, který za mrazivého a větrného počasí představoval jednotlivá vozidla. „Podle úrovně železničního cestování můžeme posuzovat vyspělost národa. Motoráky této řady jezdily v Československu řádově padesát let, takže se na ně dívám jako na důležitou součást naší historie,“ doplnil ho předseda KŽC Roman Hrůza. „Chci vás upozornit na jeden paradox. Zatímco tu společně oslavujeme, že se z odepsaného šrotu staly technické muzeální exponáty, nedaleko odtud v depu jsou ve stejný okamžik autogenem likvidovány poslední provozuschopné vozy této řady,“ poukázal jednatel firmy Olpas Jaromír Foltýn na tenkou hranici mezi nepotřebným, zastaralým vozem a muzejním exponátem.
Tato krnovská firma realizovala opravy všech předváděných vozů včetně vybavení interiéru, zajistila lak v původních barvách a sehnala náhradní díly. Zachráněná vozidla budou od dubna využívána na pravidelné jízdy pro veřejnost v rámci projektů Podlipanský motoráček a Doupovská dráha, nebo při nostalgických jízdách pro turisty typu Dovolená s motoráčkem.