„Super, nestihnu první hodinu, vyhnu se zkoušení,“ takové výroky se nesly nádražími po celý minulý týden z úst dojíždějících studentů, kteří čekali na zpožděné vlaky.

Pracující na cestě do zaměstnání už se tvářili méně nadšeně. Ekologická havárie na železnici mezi stanicemi Ostrava a Děhylov ovlivnila i většinu vlakových spojů v našem okrese. Během dne se zpoždění postupně zvyšovalo a dosahovalo v některých případech i několika desítek minut. Důvodem byl nejen opožděný výjezd vlaků z Opavy směrem na Bruntál, ale také jednokolejné tratě pokrývající většinu našeho okresu. Grafikon křižování byl porušen, zpoždění ovlivnilo samozřejmě i přípoje na Břidličnou nebo Město Albrechtice. Mezi drážními zaměstnanci se šeptalo, že situace může trvat i po celý listopad.

Katastrofický scénář se naštěstí nenaplnil. „V pátek 21. října byly odebrány vzorky zeminy, ekologická komise potvrdila naše odhady a zemina v okolí kolejiště se nemusí bagrovat. Trať bude zprovozněna nejpozději do týdne,“ oznámil o víkendu dobrou zprávu Pavel Halla, tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty.

Před železniční stanicí v Děhylově hořela minulý týden jedna z vlakových souprav. Do kolejiště poté uniklo asi 700 litrů nafty a 200 litrů oleje. Část spojovacího zařízení vlaku zřejmě prorazila nádrž. Vytékající kapaliny znečistily asi 600 metrů kolejí. Celá trať se musela sanovat, měnily se i všechny znečištěné pražce. Ještě do pátečního dopoledne existovalo riziko, že nafta a olej prosákly do spodních vrstev a všechna zemina se bude muset odbagrovat. Následná oprava tratě by pak trvala i několik měsíců.