K žádným radikálním úpravám sice nedochází, ale kdo je zvyklý ke svému spoji dobíhat, může zahlédnout jen koncová světla. Tedy pokud by vlak nevyjížděl se zpožděním, což není například na trase Opava – Krnov – Bruntál – Olomouc neobvyklé.

O minutu dříve bude například vyjíždět osobní vlak z Valšova do Opavy, spoj z Opavy přes Krnov do Olomouce vyjede o minutu později, takže z Krnova nepojede čtyři minuty po celé liché hodině, ale pět minut.

Žádné spoje nepřibudou ani neubudou. Cestujícím ale ubude pár drobných z peněženky. České dráhy totiž promítají do jízdného na příští rok očekávanou inflaci a ceny se zvednou o dvě procenta.

„Dojde k malé úpravě u cen obyčejného jízdného a nabídek, které jsou z nich odvozeny (zpáteční, traťové a podobně). V praxi to bude znamenat, že obyčejné jízdné do 70 kilometrů stoupne maximálně o dvě koruny. Zároveň zlevní cestování skupin šesti a více cestujících nebo prázdninové cesty dětí,“ uvedly v tiskové zprávě České dráhy.

České dráhy vypraví v rámci Moravskoslezského kraje denně 29 spěšných a 755 osobních vlaků. Integrovaný dopravní systém (ODIS) platí na celém území kraje ve všech osobních a spěšných vlacích a v rychlících na tratích 270 Bohumín – Ostrava – Studénka – Suchdol nad Odrou (linka R8) a 321/310 Ostrava – Opava – Krnov – Bruntál – Moravský Beroun (linka R 27).