Přijely sem zástupy železničních fanoušků, aby obdivovali parní lokomotivu Resita a dieselovou lokomotivu Faur, které jsou v České republice unikátem. Událost si nenechal ujít ani náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Jiří Veverka.

„Souprava má pár změn. Dostala vůz navíc, který jsme postavili na úzkorozchodném podvozku z Rumunska. Ve vlaku je zajištěno občerstvení, je možné přecházet mezi vagony a nově bylo doplněno WC. Souprava sice má v každé stanici delší pauzu, při které si lidé mohou odskočit, ale přece jen WC ve vlaku by mělo být samozřejmostí. Jízda trvá hodinu a půl, ale lidé necestují historickým vlakem proto, aby se dostali do Osoblahy co nejrychleji, ale chtějí si jízdu užít,“ uvedl Jaromír Foltýn z firmy Olpas, která historické vozy zprovoznila.

Nyní až do září každou sobotu a neděli vyrazí z Třemešné historický vlak v 10.25 hodin, a z Osoblahy se vydá na zpáteční cestu ve 14.30hodin.