Pro dopravu na Petrovické ulici fungoval přechod podobně jako dopravní značka se zákazem vjezdu pro vozidla nad 3,5 tuny. Dnes už přechody patří minulosti, hranice se staly formalitou a po Petrovické ulici jezdí do Polska i ty nejtěžší kamiony. Celníci dokonce začali využívat parkoviště na Petrovické ulici u fotbalového stadionu pro vážení přetížených kamionů.

Obyvatele nejen Petrovické ulice, ale i dalších příjezdových komunikací na trase do Polska průjezd kamionů samozřejmě obtěžuje. V dohledné době si ale mohou oddychnout. Do konce března bude na těchto komunikacích průjezd vozidel omezen pouze na provoz osobních automobilů a autobusů. „Znamená to, že nákladní vozidla již nebudou smět projíždět Petrovickou ulicí, ale ani navazujícími ulicemi Jesenickou, Rooseveltovou, Soukenickou a Dvořákovým a Smetanovým okruhem,“ informoval vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství Miroslav Mohyla.

U těchto komunikací bude nově nainstalováno komplexní dopravní značení, které zakáže vjezd vozidel o celkové hmotnosti převyšující 3500 kilogramů. Tímto způsobem se odkloní těžká nákladní doprava do Polska jiným směrem. Podle odboru dopravy přes bývalý hraniční přechod Krnov – Pietrowice nesměla jezdit nákladní vozidla nad 3,5 tuny, kromě výjimek povolených krajským úřadem, jak před, tak po vstupu České republiky do Schengenského prostoru.

Jestliže ale před vstupem ČR do Schengenu průjezd nákladních vozidel hlídali celníci, po zrušení hraničního přechodu přestala kontrola omezení tonáže prakticky existovat.

„Navíc stávající dopravní značení, za které zodpovídá krajský úřad, je velmi nedostatečné. Zákazová značka se nachází pouze na kruhovém objezdu Jesenická - Albrechtická, ale nákladní auta na Petrovickou ulici vjíždějí také po Soukenické, Smetanově a Dvořákově okruhu nebo po Rooseveltově ulici. Ze strany od Polska chybí dopravní značení úplně. Proto jsme krajskému úřadu navrhli takové dopravní značení, včetně ze směru od Polska, které zcela znemožní vjezd nákladních vozidel nad 3,5 tuny na Petrovickou ulici,“ upřesnil Miroslav Mohyla s tím, že ve zvláštních případech lze povolit výjimky průjezdu vozidel do celkové hmotnosti 10 tun.