Byla to ta nejzajímavější akce, shodují se lidé v Jindřichově po srazu veteránů a už se těší na další ročník. Velcí i malí mohli obdivovat ladné křivky a eleganci i jednoduchou, ale působivou účelnost starých strojů. Na čtyři desítky historických motorek, motokol, aut a dalších motoveteránů se setkaly v Jindřichově na akci nazvané běSNĚNÍ 2007.

Tento sraz se v Jindřichově konal poprvé. V areálu Základní školy Jindřichov bylo od sobotního rána rušno, protože sraz spojený se závodem měl velký ohlas u veřejnosti. „Tak zajímavou atrakci jsme tu už dlouho neměli. Nadšení diváků všech generací bylo veliké, protože ti mladší viděli historické stroje poprvé a ti starší si zavzpomínali na dobu, kdy na nich sami jezdili nebo podobné stroje potkávali na silnicích. Hlavní zásluhu na zorganizování této akce v Jindřichově má Petr Humplík, který je velkým fanouškem motoveteránů a má kontakty na majitele těchto strojů,“ uvedla pracovnice Obecního úřadu Jindřichov Olga Avramidu.

Nejstarším strojem, který dorazil do Jindřichova, byla Tatrovka z roku 1928. Dalšími technickými poklady byly například motorky ČEZ 350, JAWA– pérák 250,BMWR 35, nebo motokolo ES-Ka z roku 1939. „U nás v Jindřichově se podařilo uspořádat tento sraz po mírných po

rodních bolestech v rámci aktivit Es-Ka Veterán Klubu sraz motocyklů, velorexů a automobilů. Musím poděkovat svému malinkatému organizačnímu týmu a všem, kteří přijeli se svými stroji na tento nově vzniklý sraz. Jsem si vědom jistých nedostatků, a proto jsem tento ročník akce také nazval ročníkem nultým, spíše než prvním,“ uvedl hlavní organizátor Petr Humplík z Jindřichova.

Odměnou všem účastníkům srazu je DVD s videem a fotogalerií z Jindřichova. Mohou si jej vyzvednout například na podobném srazu v Neplachovicích, který se plánuje na 18. srpna. Součástí jindřichovského běSNĚNÍ byl také závod spojený s exhibiční jízdou po silnicích Jindřichovska, Osoblažska a Albrechticka. Protože veteráni nejrůznějšího stáří a technických parametrů nemohou regulérně závodit na rychlost, sbírali řidiči soutěžní body například ve střelbě, v testech, při skládačkách, kostkách a dalších nepříliš motoristických disciplínách.

Vítězem se stal Tomáš Široký na motocyklu Jawa 250 Special z roku 1939 z opavského klubu.