V areálu Základní školy Jindřichov bude zřejmě už od rána rušno, protože sraz motoveteránů spojený se závodem měl už loni velký ohlas u veřejnosti. „O první ročník byl velký zájem, protože taková přehlídka v Jindřichově snad ještě nikdy dřív nebyla. Ti mladší viděli historické stroje poprvé a ti starší si zavzpomínali na dobu, kdy na nich sami jezdili nebo podobné stroje potkávali na silnicích.

Hlavní zásluhu zorganizování této akce v Jindřichově má Petr Humplík, který je velkým fanouškem motoveteránů amá kontakty na majitele těchto strojů po celé republice,“ uvedla pracovnice obecního úřadu Jindřichov Olga Avramidu. Loni například dorazila do Jindřichova Tatrovka z roku 1928 a dalšími technickými poklady byly například motorky ČEZ 350, JAWA – pérák 250, BMW R 35 nebo motokolo ES-Ka z roku 1939.

„U nás v Jindřichově se podařilo zorganizovat tento sraz motocyklů, velorexů a automobilů po mírných porodních bolestech v rámci aktivit Es-Ka Veterán Klubu. Musím poděkovat svému malinkatému organizačnímu týmu a všem, kteří přijeli a přijedou se svými stroji na tento nově vzniklý sraz. Jsem si z loňského ročníku vědom jistých nedostatků, a proto ho považuji spíše za ročník nultý než první,“ uvedl hlavní organizátor Petr Humplík z Jindřichova.

Součástí jindřichovského běSNĚNÍ byl také závod spojený s exhibiční jízdou po silnicích Jindřichovska, Osoblažska a Albrechticka. Protože veteráni nejrůznějšího stáří a technických parametrů nemohou regulérně závodit na rychlost, sbírali řidiči soutěžní body například ve střelbě, v testech, při skládačkách, kostkách a dalších nepříliš motoristických disciplínách. Loni se vítězem soutěže stal Tomáš Široký na motocyklu Jawa 250 Special z roku 1939 z opavského klubu.