V Krnově mají recept, jak podpořit dětské čtenářství
Krnov - Dříve se čtení pod lavicí považovalo za nešvar, dnes by možná učitelé byli rádi, kdyby nějakého tajného čtenáře přistihli.
Jedním ze způsobů, jak podpořit, aby děti více četly, mohou být tak zvaná Centra kolegiální podpory. Do sítě těchto center s názvem Vytváříme společenství nad knihou se zapojilo také osm krnovských škol. Jednou za měsíc probíhá dvouhodinové setkání formou workshopu na předem dané téma.
„Smysl center vidíme v tom, že se pravidelně scházejí lidé, kteří přímo pracují s dětmi. Navzájem si mohou předávat informace a zpracované materiály ke konkrétním činnostem. Ze strany pedagogů je dnes poptávka po praktických nápadech. A Centra kolegiální podpory umožňují tyto nápady nejen sdílet, ale i prožít. Následně jsou aktivity použitelné v hodinách", oceňuje přínos iniciativy Magdaléna Handlířová, učitelka ze ZŠ Janáčkovo náměstí v Krnově.
Sdílet své zkušenosti mohou na setkáních pedagogové mateřských, základních a středních škol, knihovníci, vychovatelé, ale i rodiče a všichni, které toto téma zajímá.
Setkání se uskuteční v pondělí 24. dubna od 14.15 do 16 hodin na základní škole Janáčkovo náměstí v Krnově. Vstup je zdarma. Tématem pondělního workshopu je Společně do čtenářské dílny aneb Učíme se s knihou.
Jak Centra kolegiální podpory fungují?
V osmi centrech na území České republiky probíhají jednou za měsíc dvouhodinová setkání formou workshopu na předem dané téma. Při těch mohou účastníci pomocí osvědčených metod rozvíjet své znalosti a zkušenosti a inspirovat se pro svoji další práci. Pod odborným vedením si budou moci formulovat konkrétní dopad vyslechnutých inspirací na svou práci a hledat vlastní zónu nejbližšího rozvoje v oblasti didaktiky čtenářské gramotnosti.
(mai)