Bohušovský kostel je zasvěcen sv. Martinovi a místní areál je ideálním místem pro pečení svatomartinské husy, čepování piva a pořádání zábavy. Parní výletní vláček obvykle bývá v provozu jen v létě o prázdninách, takže příznivci železniční nostalgie a hlavně fotografové měli skutečně ojedinělou možnost spatřit Resitu v romantické podzimní krajině plné barev. Před odjezdem do Bohušova na nádraží v Třeměšné stály desítky aut z celé republiky a nebyla nouze ani o polské espézetky.

„Martinské hody byly takovou tečkou za letošní sezonou. Teď už naše lokomotivy čekají v novém depu v Třemešné na posezónní údržbu a drobnější opravy. Na trať znovu vyrazí až v červnu 2008. Na příští rok připadá 110. výročí zahájení provozu na osoblažské úzkokolejce, takže pochopitelně chceme to spojit s širší propagací a připravit pro naše příznivce nějaké novinky,“ říká Jaromír Foltýn z firmy Olpas, která dokázala pro Osoblažku sehnat a opravit parní úzkorozchodnou lokomotivu Resita. Její provoz Olpas organizuje jako podílník Slezských zemských drah o.p.s. (SZD).

Na nádraží v Třeměšné mohli železniční nadšenci obdivovat také historický sněhový úzkorozchodný pluh kratzl, který původně jezdil v Rakousku horském údolí řeky Mur. Tento technický unikát pro rakouského partnera také opravily dílny Olpasu a dokud nedojde k předání, vystavili ho v Třeměšné. Technici kroutí hlavou nad tím, proč má šípovou radlici obrácenou čelem vzad.

"Fungovalo to tak, že nejdřív běžný pluh nahrubo prorazil cestu čerstvými závějemi, a po něm projela trať lokomotiva, která za sebou táhla kratzl, aby rozhrnutý sníh přesně urovnal do žádaného profilu. Tak se to dělalo na horských úzkokolejkách, kde museli v zimě počítat s pořádnými přívaly sněhu. Majitel chce zrestaurovaný pluh vystavit jako nepojízdný exponát na jednom horském nádraží, ale s transportem musíme počkat až v Rakousku skončí rekonstrukce kolejiště. Láká nás možnost vyzkoušet si v zimě kratzl na Osoblažce, ale dnes už nikdo přesně neví, jak se s ním pracuje a jakou musí mít provozní zátěž. Je příliš lehký, a kdyby se vydal na trať bez řádného zatížení kamením, mohl by snadno vykolejit," představil další zajímavost Jaromír Foltýn.