Jakákoliv turistická známka má i svou samolepku. Existují i turistické deníky, do nichž známky lze vlepovat, nebo speciální atlas turistických známkových míst, podle nějž se dá lépe a snadněji cestovat. „Potvrzuje se nám, že lidé, kteří známky někdy sbírali, si rádi zakoupí také originální medaile na turistické hole, krabice na sbírku turistických známek a podobné věcičky," řekl Ladislav Gin Šín.

Nyní turistické známky vystavují v televizní věži na Pradědu. Se známkami se cestovatelé nyní setkávají ve čtrnácti zemích Evropy a v USA. Vydávány jsou i speciální edice a pamětní medaile pro akce junáků, skautů nebo pro Klub českých turistů. Známky zobrazují pohoří, hrad, zámek, skanzen, jeskyně, válečné i technické památky a každá taková lokalita má na známkách svou specifi ckou barvu. „Člověk nemusí mít u sebe počítač, v mém atlasu si najde veškerá zajímavá místa ve svém okolí," uvedl Šín.

Propagovat netradiční turistická místa začali proto, že sami od mládí vyznávali tramping a vědí, že člověku může nějaká pozoruhodnost během putování klidně uniknout. A právě to se snaží svými známkami napravit. „Takto nevynecháte nic podstatného, to je má garance. Za těch patnáct let máme velký přehled, kam rekreanty nasměrovat," pokračoval Šín. Atlas lze přitom doplňovat doslova za pár korun pouze aktualizovanými stranami, nový už si turisté kupovat nemusejí. Podobné je to i se známkami, které vycházejí na třicet korun kus, takže jsou pro každého dostupné, i pro děti a jejich sbírky.

„Za čtyři roky vyjde atlas i s aktualizacemi na asi čtyři sta korun. A to byl právě můj cíl, aby byly známky dostupné všem," podotkl Šín.

S turistickými známkami se turisté setkají například i na Štrbském plese v Tatrách, na janovický vynález narazí stejně tak v Dolním Rakousku, maďarské Budapešti nebo rumunském Banátu. „Nenažraných způsobů, jak vydělávat na propagaci turistických cílů, je mnoho. My to prostě jen děláme trochu jinak," ujistil Šín. Spousta turistických známek je raritní. Vznikají pro danou konkrétní událost, například pro sraz historických vozidel, pro veletrh, kulturní akce, prostě na co si jen lze vzpomenout.

Systém turistických známek nevymyslel jeden člověk, ale dva lidé. Část překrásných suvenýrů z cest vymyslel Ladislav Gin Šín sám, část má na svědomí jeho společník David Holub. „Je to pravda, když jsme společně kdysi vedli skauty, David vymyslel obyčejná dřevěná kolečka, s nimiž jsme chtěli pořádat bojovou hru po Jeseníkách. David – tehdy se svou přiléhavou přezdívkou Koumes – vymyslel, abychom na dřevo tiskli obrázky," dodal Šín. Šína napadl celý ten systém čísel a barev, který umožní sběratelům zjistit, jaké známky již ve své sbírce mají, a jaké jim ještě chybí. Kolečka se tak stávají součástí sběratelské hry.

„Míst, kde lze nabýt naše známky, je ke dvema tisícům. To je výzva," dodal Šín, který je zároveň mistrem světa ve westernových disciplínách.