„Jsem rád, že motorová jednotka Desná bude provozována v regionu, kde sídlí i Pars nova. Bude tak prezentována práce našich zaměstnanců přímo v oblasti, ve které mnozí z nich žijí a řada odsud dojíždí do zaměstnání,“ řekl ředitel šumperského podniku Pars nova Tomáš Ignačák. Nová moderní souprava přináší díky nízkopodlažní části řídícího vozu také snadnější cestování vozíčkářům, maminkám s kočárky, dostatek prostoru je také pro přepravu lyží nebo jízdních kol.

Svazek obcí údolí Desné, který je majitelem trati, k investici přistoupil z důvodu nevyhovujícího technického stavu a zastaralosti původních vozů. Finanční náklady na novou soupravu přesáhly 20 milionů korun. „Svazku obcí údolí Desné se letos podařilo získat dotaci z ministerstva dopravy, dalších deset milionů pokryje úvěr a tři miliony korun jsou z našich vlastních zdrojů. Se splácením úvěru svazek potíže mít nebude, protože má dostatečné příjmy z pronájmu trati,“ řekl předseda Svazku obcí údolí Desné Vladimír Mikulec. Jak dodal, svazek má pro následující roky již připraveny další projekty týkající se tratě, například její prodloužení v Koutech nad Desnou o další dvě zastávky.

Svazek obcí údolí Desné byl založen v roce 1997 za účelem obnovení povodní zničené železniční tratě Šumperk - Kouty nad Desnou, Petrov nad Desnou - Sobotín. Sdružuje osm obcí, kterými frekventovaná trať v podhůří Jeseníků prochází. Od roku 2002 se zmíněný svazek obcí stal vlastníkem trati, provozovatelem je společnost Connex. Železnice Desná ročně přepraví kolem 600 tisíc osob.