Když Krnovští patrioti na svém facebooku zveřejnili mapku, která je součástí stavebního povolení obchvatu Krnova, komentoval to místostarosta Krnova Michal Brunclík (ČSSD) s rozhořčením: „Tento příspěvek není pravdivý a je na úrovni šíření poplašné zprávy. Je mi z toho smutno. Máte zapotřebí veřejně lhát?“ To Krnovské patrioty zaskočilo, protože mapku dopravního řešení převzali z oficiálních zdrojů: přímo z projektové dokumentace obchvatu.

Brunclík slíbil, že se k mapce vyjádří na zasedání zastupitelstva a současně pokáral zastupitele, kteří mají za sebou víc volebních období, že své paměti nepředali kolegům, kteří genezi obchvatu nezažili.

„Tento materiál byl verzí, kterou město Krnov odmítlo, a bylo o tom hovořeno vícekrát na zastupitelstvu. Schválená varianta je jiná a aspoň jeden z vašich pěti zastupitelů by o tom mohl vědět. Bylo by to lepší, než nekorektně krmit veřejnost bludy,“ vzkázal Brunclík Krnovským patriotům.

Na zasedání zastupitelstva si vzal slovo Tomáš Hradil, aby za Krnovské patrioty požádal o podrobnější vysvětlení situace. „Chápu, že vedení města dál jedná s krajem i investorem, ale v projektové dokumentaci severovýchodního obchvatu Krnova je návrh dopravního značení takový, aby tranzitní doprava jezdila přes centrum města. Možná se pletu, ale předpokládám, že i dopravní značení je součástí projektu a je tedy v rozpočtu.

Zhotovitel stavby ho bude osazovat podle projektu. Logicky je proto potřeba v projektu udělat nějakou změnu. Když se to nezačne řešit, bude postaven obchvat a na něm doplněno dopravní značení, které navede tranzitní dopravu do centra města,“ vysvětlil Hradil, jaké obavy vyvolává mapka krnovské silniční sítě po dokončení obchvatu.

BRUNCLÍK: TOTO ŘEŠENÍ NEPŘICHÁZÍ V ÚVAHU

Michal Brunclík ho ujistil, že jednání stále ještě probíhají nejen k Bruntálské, Revoluční a Petrovické ulici, ale i k jiným úsekům, například k Chářovské ulici.

„Nejbližší jednání s krajským náměstkem Jaroslavem Kaniou na radnici v Krnově bude 9. dubna. To, že stavební povolení na obchvat je letité, souvisí i s tou mapkou z roku 2005. Od těch dob jsme se ale výrazně posunuli v řešení. Například i stávající oprava mostu u Armaturky, která proběhla v roce 2017, už byla dělána tak, že se snížila tonáž, aby tudy už neprojížděla těžká nákladní vozidla. Stejná situace je na Albrechtické ulici, kde je doprava omezena viaduktem s podjezdnou výškou 4,1 metru,“ poukázal Brunclík na konkrétní indicie, které naznačují, že navedení nejtěžších náklaďáků od Bruntálu na Revoluční a Petrovicku ulici je skutečně neaktuální.

Město Krnov si navíc chce ze strategických důvodů mít ve svém vlastnictví Petrovickou ulici.

„Přinese nám to sice starosti a investice do údržby, ale strategické na tom je, abychom sami mohli ovlivňovat tonáž aut směřujících do Polska a celkově pravidla dopravního režimu. Pokud by městem chtěla projíždět těžší souprava nad třicet tun, žádná alternativa nebude legálně připadat v úvahu. Kdyby docházelo k tomu, co se děje už dnes, že se někdo pokusí překonat hranici nelegálně, je na policii a podobných složkách, aby se tomu pokusili zabránit,“ ujistil Brunclík Hradila, že nemůže nastat to, čeho se Krnovští patrioti obávají.

„Toto staré dopravní značení, které bylo ve své době součástí stavebního povolení, bude provedeno nově, aspoň podle mých informací,“ ujistil místostarosta Michal Brunclík kolegy v zastupitelstvu.