„Mám osmiměsíční dítě. Poslední dobou se stává, že nám neteče z kohoutků teplá voda. Bylo tomu tak například 3. ledna v 7.30 hodin ráno nebo 6. ledna po osmnácté hodině. Ten den netekla teplá voda ještě ani ve 20.45 hodin,“ tvrdila nájemnice bytu na Květné ulici 21 a dodala: „Manžel chodí na směny, tak je na nic, že když má jít na šichtu nebo z ní přijde, neteče voda. Je fakt, že se to stalo jen párkrát, ale i tak.“

Ke kolísání dodávané teplé vody docházelo podle vyjádření ředitele společnosti Teplo Bruntál Jana Zahálky pouze ve špičkách a pouze za velice nízkých venkovních teplot. To je již otázkou minulosti. „V současné době se žádné stížnosti nevyskytují, respektive naši odběratelé nemají žádné připomínky,“ doplnil Jan Zahálka.

Stěžovatelka si dále posteskla: „Dále mi vadí, že když kolikrát pustím kohoutek s teplou vodou, málem se opařím. Je úplně vařící, což je nebezpečné obzvláště dětem.“ Dodavatele teplé vody i pochválila: „Na druhou stranu jsem ráda, že je tak horká. Lépe se mi vymývají kojenecké láhve, vodu nemusím ohřívat.“

Teplotu dodávané vody upravuje energetický zákon. „Teplota dodávané teplé vody může kolísat od 45 do 60 stupňů a ve špičkách navíc může kolísat i mimo toto rozpětí. Podmínky dodávek jsou podle mých zkušeností plněny,“ uvedl Jan Zahálka. Radí, aby se příště případní stěžovatelé obraceli přímo na společnost Teplo.

Loni došlo k propojení dvou kotelen na Květné ulici. „V letošním roce bude následovat i další propojení s naším největším zdrojem na Zeyerově ulici,“ sdělil Jan Zahálka. Propojení znamená podle ředitele Tepla zefektivnění výroby a dodávek, tedy snížení ceny pro odběratele. Dále i zlepšení životní prostředí v centru při zrušení kotelen a vzájemnou nahraditelnost jednotlivých kotelen v případě poruchy.

Kam se obrátit v případě výpadků teplé vody?
V topné sezoně funguje nepřetržitě telefon 603 843 825, k dispozici jsou webové stránky www.teplobr.cz, kam se mohou případní stěžovatelé obracet se svými požadavky a námitkami.