Za jízdu z Kopřivnice do Ostravy a zpět chce Tatra 3 990 Kč. Za tuto cenu čeká zájemce svezení vlakem z Kopřivnice do stanice Ostrava-střed a zpět.

Tatra nabídne dvě jízdy: v 8.45 hodin a ve 13.15 hodin. V Ostravě čeká cestující občerstvení a prohlídka Železničního muzea moravskoslezského a také beseda s restaurátorem s vedoucím projektu renovace národní kulturní památky M290.002 Jiřím Střechou a Janem Palasem.

Počet míst ve vlaku je omezen na 45 lidí, na palubě je zakázána konzumace jídla a nápojů. Tatra uskutečnila od loňské premiéry několik jízd, vždy šlo ale pouze o akce pro zvané.

Tatra po náročné renovaci představila Slovenskou strelu poprvé loni v květnu. Unikátní vůz byl vyroben v roce 1936 pro tehdejší Československé státní dráhy. Oprava začala v srpnu 2018. Na voze je unikátní například elektromechanický přenos výkonu od Josefa Sousedíka. Díky jeho nápadu se vlak rozjížděl hlavně na elektrický pohon, s rostoucí rychlostí se zapojoval mechanický přenos. Vlak dosahoval rychlosti až 130 kilometrů v hodině.

Fotogalerie: Slovenská strela

Dráhy je nasazovaly na trasu Bratislavy do Prahy, označení Slovenská strela zůstalo v jízdním řádu dosud. Během války vozy nejezdily kvůli nedostatku paliva, pak sloužily pro vládní a ministerské jízdy. Jeden z vozů vyhořel, druhý se dostal do podnikového muzea Tatry. Po letech chátrání se ho Tatra rozhodla zachránit.

Celkové náklady na renovaci včetně výstavby depozitáře dosáhly 118 milionů korun, z toho téměř 80 milionů tvoří dotace z Evropské unie. Zbytek poskytla společnost Tatra Trucks. Hlavním dodavatelem byla společnost ČMŽO.