V jedenácté etapě Rallye Dakar 2010 potkaly Tatru číslo 545 pilotovanou Martinem Kolomým technické problémy s motorem značky Deutz, jako předtím jeho kolegu z Czech Dakar Teamu Marka Spáčila z Huzové.

„Bohužel musíme oznámit, že Tatru číslo 545 potkaly v této etapě stejné problémy s motorem jaké vyřadily Tatru vedenou Markem Spáčilem v šesté etapě,“ řekl jezdec předchozích ročníků rallye, člen Czech Dakar Teamu a senátor za Bruntálsko a část Opavska Jiří Žák.

Přitom ještě na jednapadesátém kilometru etapy jel Martin Kolomý ve žluté Tatře na páté pozici a na vedoucí ruskou Chaginovu posádku měl pouhou čtyřminutovou ztrátu. „Hovořil jsem s ředitelem společnosti Deutz, a ten mi sdělil, že lituje, že kvůli jejich výrobku naše Tatry nedojely, ale že bohužel není schopen nic udělat pro nápravu situace,“ posteskl si Jiří Žák.

Soutěžní jízda obou Tater skončila

Zatím jsou známy dva možné důvody, proč motory této značky v nákladních vozech Czech Dakar Teamu selhaly: mohlo jít o systémový problém, vadnou sérii motoru nebo o špatný výpočet jeho chlazení v poměru k teplotám pouště, převyšujícím čtyřicet stupňů Celsia.

„Ještě krátce po jedenácté etapě jsem hovořil se šéfem týmu Markem Spáčilem a jeho zelená Tatra právě vyjížděla do pouště, odtáhnout na tyči žlutou Kolomého Tatru do bivaku. Tím soutěžní jízda obou Tater Czech Dakar Teamu skončila,“ konstatoval Jiří Žák. Snahou je nyní oba vozy dopravit do cíle a posléze přepravit do Evropy. Jet mohou v závodě dál, avšak již pouze v závěsu za pelotonem jezdců a formálně, bez možnosti umístění v konečném pořadí.

V jedenácté etapě závodu soutěžilo 198 týmů, které nasadily do náročné rallye 93 motocyklů, 14 čtyřkolek, 60 automobilů a 31 kamionů. Do dvanácté etapy dlouhé 796 kilometrů vedoucí ze San Juanu do San Rafaela už z Czech Dakar Teamu nezasáhne žádný kamion, pouze jedno osobní vozidlo Toyota Jiřího Janečka a Viktora Chytky, čtyřkolka Polaris Oldřicha Bražiny a dva motocykly, Yamahy Jana Veselého a Romana Krejčího.