Středoškoláci a vysokoškoláci z Moravskoslezského kraje se sešli na půdě ekonomické fakulty ostravské báňské školy, aby zde porovnali své schopnosti inovativního a kreativního myšlení. Jejich úkolem bylo týmové řešení zadání z oblasti zdravého životního stylu. Studenti měli příležitost zapojit se do unikátní soutěže Creativity & Innovation Challeenge. Letos nesla podtitul Zdraví jako životní styl.

„Největším přínosem pro zúčastněné studenty je možnost vyzkoušet si týmovou spolupráci, se kterou se nejspíše setkají ve svém budoucím zaměstnání. Zároveň zjistí, jak důležité je umět prosadit svůj názor v týmu, získat pro něj podporu a efektivně zformulovat své myšlenky. V neposlední řadě získají zkušenost s prezentací svého projektu před velkým publikem,“ říká o soutěži národní koordinátorka tohoto projektu Jitka Bulantová.

Účastníci byli rozděleni do týmů tak, aby se mezi sebou navzájem neznali, což skvěle simulovalo běžnou praxi v zaměstnání. Na zadaném úkolu pracovali studenti v týmech celý den. Kromě rad svých průvodců z vysokých škol mohli v průběhu dne využít také zkušeností odborných konzultantů z řad partnerských organizací. Svůj výsledek nakonec prezentovali před všemi účastníky, odbornou porotou a novináři.

Vítězem soutěže se stal tým číslo 18 s produktem nazvaným Active Stickers neboli módními tělovými náplastmi, které lidem dodávají do těla povzbuzující látky. Vítězný tým kromě Kateřiny Křížové tvořili studenti Nikol Klapetková z opavské školy, Lukáš Hrušťák z frýdecko-místecké, Martina Sikorová z petřvaldské, Petr Fridrišek z ostravského gymnázia a Boris Dunaj z VŠB Ostrava. Z vítězného týmu bylo vybráno několik studentů, kteří budou mít příležitost reprezentovat svou školu a také Českou republiku na evropském finále v Bruselu, které se bude konat v květnu letošního roku.

„Studenti měli za úkol přijít s inovativním a kreativním řešením ve formě návrhu nového produktu z oblasti doplňků stravy pro věkovou skupinu 15 až 25 let. Během jednoho dne si tak mohli vyzkoušet, co znamená práce brand manažera“, říká Ilona Urbanová, personální ředitelka společnosti Walmark, která tuto soutěž v České republice pořádala společně s organizací Junior Achievement.

Tato neziskovka zaměřená na vzdělávání patří k nejstarším na světě. Vznikla v roce 1919 v USA, dnes působí ve 123 zemích světa. Českou kancelář Junior Achievement založil v roce 1992 Tomáš J. Baťa. V současné době se kurzů Junior Achievement, jež probíhají jako součást výuky přímo ve školách, účastní ročně zhruba 15 tisíc studentů z celé České republiky.