Ženy s kočárky si mohou vybrat. Buď potáhnou kočárek do schodů po dřevěné lávce, nebo půjdou oklikou po kamenném mostě po takzvaném chodníku. Chodník je eufemismus pro úzkou asfaltovou stezku plnou boulí a děr, která plynule přechází do cyklostezky. Přejití po tomto mostě bez úrazu vyžaduje maximální soustředění.

Bezradní cyklisté

Snadné to nemají ani cyklisté, kteří chtějí, respektive podle zákona musí, na cestě z Krnova do Kostelce využít cyklostezku.

„Cyklista, který jede po Revoluční ulici a potřebuje se dostat do Kostelce, nemá žádné rozumné napojení na novou cyklostezku. Ta je v těchto místech pojatá jako pokračování Nádražní ulice, takže ji od Revoluční odděluje obrubník.

Cyklista si může udělat zajížďku, odbočit z Revoluční ulice do Nádražní a tam se otočit do protisměru. Většina cyklistů ale raději jede přes most mezi auty po silnici a na novou cyklostezku vedle se jen dívá, protože se nemá na ni jak dostat," popsal své zkušenosti krnovský cyklista Jaroslav Balcárek s tím, že občas v těchto místech cyklisty na silnici napomínají policisté.

Krnovským specifikem je zmíněná stezka plná děr, která se na mostě mění z cyklostezky na chodník a pak zas na cyklostezku.

„Na začátku tohoto úseku je příkazová značka „cyklisto sesedni z kola". Logicky bych čekal, že na konci bude něco jako „cyklisto, nasedni na kolo". Místo toho je tam zase napsáno: cyklisto sesedni z kola, ale příkaz je škrtnutý. Znamená to, že nemá sesedat z kola? Vždyť z něj před chvílí slezl," popsal Balcárek zvláštní logiku dopravního značení.

Opravdový hlavolam na tomto mostě nabízí odbočka do ulice Na ostrově. Zmatený člověk s kolem v těchto místech netuší, zda se má chovat jako cyklista nebo se spíš považovat za chodce.

Snad most brzy opraví

Zástupci města Krnova nepochybují, že pro chodce, cyklisty i maminky s kočárky, jenž při své cestě do anebo z Kostelce musejí využít nadjezd nad železniční tratí, představuje překonání mostu noční můru.

Stížnosti na katastrofální stav mostu se jen hrnou. Jejich adresátem je město Krnov. To ale most nevlastní.

„Jediné, co můžeme dělat, je neustále na stav mostu upozorňovat jeho vlastníka, kterým je Ředitelství silnic a dálnic, a žádat o nápravu. A to také děláme," uvedl na jaře místostarosta Krnova Michal Brunclík.

Po půl roce jednání města s vlastníkem už se rýsují výsledky. „Dostali jsme příslib, že ještě letos bude zpracována dokumentace pro zásadní rekonstrukci mostu, a to včetně úprav chodníků a cyklostezky. Ta je v těchto místech přerušena a stav povrchu je otřesný. Existuje také slib, že nejpozději v březnu příštího roku by mělo být vydáno stavební povolení na celkovou rekonstrukci mostu," řekl Michal Brunclík.

Jestli se Ředitelství silnic a dálnic ještě v příštím roce pustí do samotné opravy zatím není jisté.