K tomu zákaznici naúčtovala RWE ještě náklady na vyřízení reklamace. Tento týden se rozhodla požadovat i nadále doplatek za minulou sezonu v plné výši po ověření situace jejími techniky přímo na adrese bydliště Žigových na Zahradní ulici.
„Naši technici v tomto týdnu prověřili podrobně rozvody a vytápění v bytě Marie Žigové,“ potvrdila regionální mluvčí skupiny RWE Linda Ešková. Na odběrním místě se nachází podle techniků kromě kotle, který je obsažen ve smluvních údajích zákaznice, navíc také plynový sporák a ohřívač se zásobníkem teplé vody. A ty prý mohly svými odběry výrazně zacloumat celkově vyměřenou částkou za odběry, pokud nejsou energeticky šetrné.
„Ani tyto spotřebiče nejsou vedeny ve smlouvě Marie Žigové. Také revizní zpráva, kterou zákaznice předložila při podpisu smlouvy, ostatní spotřebiče nezmiňuje,“ uvedla Linda Ešková.
Marie Žigová podle svého vyjádření zemním plynem vytápí poměrně velkou obytnou plochu a vytápění jejího bytu je silně neefektivní. Z výsledků šetření tak podle RWE vyplývá, že spotřeba naměřená u zákaznice v uplynulých dvou letech je reálná. Jistá šance na zvrat tu ještě je, ale jak veliká? Na žádost zákaznice znovu odeslalo RWE plynoměr k přezkoušení do státní zkušebny a vyčkává, jestli vyhoví požadavkům.
Po vyjádření zkušebny RWE zaujme definitivní stanovisko k neveselé situaci vrbenské domácnosti. „Pokud bude plynoměr v pořádku, budeme po zákaznici požadovat úhradu částky za zemní plyn odebraný v uplynulých dvou letech,“ uzavřela Ešková.
To se rodině Žigových vůbec nelíbí. Nesouhlasí s tím, že by spotřebovala takové množství kubíků plynu. „Přišel technik a říkal. Proto vám přišlo tolik platit, že máte větračku otevřenou a že přes okna a dveře hodně utíká tepla na všechno měli výmluvu,“ hořce se usmíval Julius Žiga.
Za poslední čtyři měsíce podle poslední revize a stavu na měřiči hlavního uzávěru plynu rodina měla znovu platit majlant, rovných dvaatřicet tisíc korun. „Kde to utíká? Já nevím, to není možné. Celé sídliště snad nevytápíme,“ kroutil hlavou Julius Žiga.
Rodině hrozí v případě zamítavého stanoviska v reklamačním řízení a neplacení nedoplatku nejen odpojení od dodávek, ale i sankce a pravděpodobně i soud. „Já jsem to v telefonu té paní z RWE říkala: toho se ani nedožiji, abych vám to zaplatila. Chodím jen s hlavou dolů, samé starosti, takový velký dluh,“ smutnila Marie Žigová.