Do pátrání po havarovaném větroni společně vyrazili také ve středu 6. listopadu odpoledne. Přibližně v 16.30 hodin službu konající policejní hlídka z Obvodního oddělení ve Vrbně pod Pradědem vyrazila směrem na Širokou Nivu, kde před malou chvíli údajně došlo k pádu bezmotorového letadla. Ve stejnou chvíli vyrazila na Širokou Nivu sanitka s posádkou Rychlé záchranné služby z Vrbna pod Pradědem a hasiči města Bruntál.
„Po příjezdu na pole u obce Široká Niva se zde kromě dalších složek Integrovaného záchranného systému opravdu nacházel větroň. Šlo o kluzák typu LS1, jehož pilot ve věku 31 let pochází z Brněnska,“ uvedl k případu policejní mluvčí René Černohorský.
Jde o jednomístný kluzák, který vyrábí firma Rolladen-Schneider. Je celolaminátový a tudíž velmi lehký. Pilot uvedl, že patnáct minut po 16. hodině došlo ke zhoršení meteorologických podmínek. Proto se při návratu na krnovské letiště odhodlal k nouzovému přistání.
„Toto nouzové přistání si zvolil během svého návratu na místo vzletu, a to na letiště v Krnově, kam své rozhodnutí vysílačkou avizoval, poněvadž svůj případný další let vyhodnotil jako zcela nebezpečný. Ke zranění žádné ze zúčastněných osob nedošlo. Jednatřicetiletý pilot a majitel kluzáku v jedné osobě vyčíslil způsobenou škodu na svém letounu na 15 tisíc korun. Celá situace byla následně telefonicky konzultována i s oprávněným pracovníkem letecké inspekce, který uvedl, že v daném případě se ze strany pilota jedná o zcela běžný postup při nouzovém přistání,“ doplnil René Černohorský.
Orientační dechová zkouška i test na možnou přítomnost návykových látek v těle pilota vyzněly negativně.