Posádka Marka Spáčila, lídra bruntálského Czech Dakar Teamu, ze závodu odstoupila kvůli nehodě na trase mezi městy Córdoba a San Miguel de Tucumán. Soutěžní tatra putovala včera zrána do přístavu v Buenos Aires, odkud ji lodí přepraví zpět do Evropy a poté do Česka, do Bruntálu. Ve Spáčilově autě jel i mistr Evropy tahačů David Vršecký. Větší radost měla v cíli druhé etapy rallye osádka druhé soutěžní tatry bruntálského Czech Dakar Teamu.

Šestadvacátý

Tatra s číslem 525 za volantem s pilotem Martinem Kolomým dojela do cíle na třinácté pozici se ztrátou okolo třiadvaceti minut na vítězného Rusa Kabirova, závodícího v kamazu. Na jednom z kontrolních bodů druhé etapy se držel Kolomý v nejrychlejším čase, dokonce na desáté pozici. V celkovém hodnocení se drží Kolomý na šestadvacáté pozici. Nejlepší z českých kamionistů Loprais dojel ve druhé etapě na druhém místě se ztrátou minuty a dvaceti sekund na vítěze Kabirova. Loprais ale nehájí barvy bruntálského Czech Dakar Teamu.

Ve druhé etapě soutěžil z Czech Dakar Teamu ještě Jan Veselý na yamaze. Dojel na stočtrnácté pozici s dvaatřicetiminutovou ztrátou na vedoucího francouzského motocyklistu Cyrila Desprese na KTM. Na trati předjel na pět desítek motocyklů. Po včerejší penalizaci za rychlou jízdu se pomalu přibližuje pozici, která odpovídá jeho startovnímu číslu. Druhá etapa byla náročná.

V jednom z mnoha nepřehledných úseků se Marku Spáčilovi při průjezdu esíčka pravá - levá zakončeného horizontem zasekl plyn a následný výlet mimo pistu skončil z pohledu dalšího pokračování v soutěži fatálně. „Zasekl se mi plyn a díky tomu jsem byl v daném úseku příliš rychlý. Podle itineráře měla tato část tratě jeden vykřičník, problémy zde však mělo mnoho aut, která jela po nás, a to i přitom, že nás bylo poměrně dobře vidět,“ uvedl dakarový závodník Marek Spáčil.

Spáčil sám přemýšlí, co by mohl udělat jinak, ale ničeho takového si vědom není. „Takové věci se bohužel stávají, každopádně v tomto okamžiku cítím veliké zklamání. Je samozřejmě dobře, že se nikomu z kluků nic nestalo. Ve hře zůstává naše druhá Tatra, takže je to teď na Martinu Kolomém,“ doplnil Marek Spáčil, jehož Tatra je sice pojízdná, ale není ve stavu, aby mohla pokračovat v závodě.

Až do osudného okamžiku jela posádka čistě a svižně, nicméně relativně na jistotu. Že se něco v Tatře děje, bylo hned jasné i Davidu Vršeckému. „Do nebezpečného esíčka jsme vjeli rychleji, než jsme měli, nicméně než jsem stihl zareagovat, tak Marek hlásil do interkomu, že auto jede samo. Pak už se to všechno seběhlo strašně rychle,“ sdělil David Vršecký. Je si vědom, že pokud se ve voze zasekne plyn, nic se už dělat nedá.

Průběžné pořadí kamionů v soutěži Rallye Dakar 2011

1. místo podle průběžného pořadí: KABIROV, BĚLJAJEV (Rus.), MOKEJEV (Rus.), vůz KAMAZ, čas 6:41 hodin.

2. místo: LOPRAIS (ČR), HOLÁŇ (ČR), KALINA (ČR), vůz TATRA, čas 6:41:09, ztráta na vítěze 9 minut.

3. místo: ČAGIN, SAVOSTIN, ŠAJSULTANOV (Rus.), vůz KAMAZ, čas: 41:22 hodin, ztráta na vítěze 22 minut.

4. místo: DE AZEVEDO, MARTINEC (ČR), JUSTO (Braz.), vůz TATRA, čas 6:50:59 hodin, ztráta na vítěze 09:59 minut.

26. místo: KOLOMÝ (ČR), LAMAČ (ČR), KILIÁN (ČR), vůz TATRA, čas 8:16:14 hodin, ztráta na vítěze 1:35:14 hodin.

29. místo : VILDMAN (ČR), FAJTL (ČR), BERVIC (ČR), vůz LIAZ,

čas 8:23:28 hodin, ztráta na vítěze 1:42:28 hodin.