Loď měla přitom brázdit vody přehrady už loni, vše se ale nečekaně zadrhlo.

Mikroregion Slezská Harta získal na její pořízení devítimilionovou dotaci od Moravskoslezského kraje a vyhlásil výběrové řízení na nákup lodi. Dodavatel lodě se ve stanoveném termínu ale nenašel. V podmínkách bylo, že loď pro více než čtyřicet lidí musí být na elektrický pohon, odrazující pro zájemce nejspíš byl i brzký termín dodávky.

Při opakování se už podařilo najít dodavatele a tento měsíc byla mezi Mikroregionem Slezská Harta a společností Im–marine s.r.o. z Roudnice nad Labem uzavřena smlouva o nákupu lodi za 13,6 milionu korun s DPH. Nové plavidlo bude mít kapacitu až 46 cestujících.

„Na plavidlo je třeba nejdříve v Nizozemsku dopracovat projektovou dokumentaci, schválit dokumentaci zadavatelem a certifikační společností CS Lloyd. Potom se vyrobí základní těleso plavidla v Nizozemsku, provede se částečná montáž v Roudnici nad Labem a na závěr konečná montáž a testování na Slezské Hartě," popsal průběh výběru a výroby lodi předseda Mikroregionu Slezská Harta Libor Unverdorben.

Protože na přehradě nejsou povoleny spalovací motory, plavidlo musí mít elektrický pohon, ten nyní navrhuje vývojář Miroslav Cink ze společnosti Sun River z Píštan na Litoměřicku.

Pokud vše dobře půjde, na přelomu srpna a září by mělo proběhnout testování lodě na Slezské Hartě. Pak ještě musí proběhnout nezbytný proces schvalování a vyřizování povolení. S trochou štěstí se snad první cestující na podzim na lodi svezou.

Do té doby se zájemci o vyhlídkovou plavbu musí spokojit s mnohem menší výletní lodí Santa Maria, na palubu se vejde deset lidí. K nájmu jsou na Hartě také menší plachetnice, loni se novou atrakcí stal přívoz mezi Roudnem a Razovou.