Krnov hostil 26. listopadu festival filmových dokumentů Snow fest film, ve kterém Ondřeje Banka představil snímek Few Days. Ve filmu Ondra předváděl přesně to, co od profesionálního lyžaře očekáváme. S partou nejlepších freeskiingových jezdců se řítil prašanem v divokém terénu kdesi u polárního kruhu.

Skála jménem Rigo

V září se ale Ondřej Bank začal objevoval na televizních obrazovkách také ve sportech bez sněhu a bez lyží. Na gumovém laně skáče z mostu bungee jumping, běhá po lese a v horolezeckém úvazku zdolává skály na Rabštejně.

Těm, kdo se trochu zajímají o jesenické horolezectví, stačil sekundový záběr, aby bezpečně poznali, že Ondra šplhá na nezaměnitelný skalní útvar Rigo.

Na druhou stranu tápali, proč to vlastně dělá. Propaguje kloubní preparáty? Outdoorové oblečení? Pojišťovnu? Bylo zřejmé, že se jedná o reklamní spot, ale kromě sportujícího Ondry Banka se v něm neobjevil záběr na žádný konkrétní výrobek či službu.

Skála Rigo nabízí nejkrásnější horolezecké cesty na Rabštejně. Nyní si tato jesenická dominanta zahrála také v celostátní televizní reklamě, která se vysílá i na Slovensku.Rabštejn je srdeční záležitost

Ještě větším překvapením je zjištění, že za tímto celostátním televizním spotem, který vysílaly také slovenské televize, stojí vynikající krnovský muzikant a Bratr Orff Libor Martiník.

„Jsem spoluautorem spotu a také jsem v této kampani vystupoval jako zástupce zadavatele Den Braven. Jen pro jistotu bych připomenul, že centrála Den Braven pro celou Českou a Slovenskou republiku sídlí v Úvalně. Měl jsem tu čest být od první chvíle u toho, když se Ondra Bank stal tváří Den Braven. A nejen on, ale také jesenický Rabštejn.

V životě jsem zkoušel horolezectví jen dvakrát, z toho poprvé právě na Rabštejně. Ten zážitek ve mě zanechal tak silný otisk, že jsem byl připravený odmítnout jakékoliv jiné lokace. Podobně srdeční vztah k Jeseníkám i k Rarbštejnu má Ondra Bank, protože je ze Šumperka," prozradil Libor Martiník, jak se lyžař Ondřej Bank ocitl na Rabštejně na Rigu v horolezeckém úvazku.

Od prvního natáčecího dne bylo jasné, že Ondra Bank není sportovní primadona, ale příjemný společník, se kterým je radost spolupracovat i jen tak trávit čas.

„Mohu vás ujistit, že všechny záběry jsou stoprocentně reálné. Žádné dodatečné vylepšování počítačovými triky. Ondra na tu skálu opravdu lezl, nadoraz běhal po lese a skočil bunge jumping. Skočil z toho mostu hned čtyřikrát po sobě, protože jsme měli jen jednu kameru.

Dost si zakládám na tom, že žádný ze záběrů není upravený fake, protože díky tomu může divák věřit reklamně i produktům," popsal Libor Martiník něco ze zákulisí natáčení a kampaně.

Historky z natáčení

Filmaři ani přítomnost Ondry Banka na Rabštejně neunikly pozornosti horolezců, kteří zde tráví každý víkend. Filmaři neměli nouzi o ochotné pomocníky, když potřebovali třeba přenášet elektrocentrálu.

„Všiml jsem si, že všichni horolezci si tykají jako kamarádi, ale současně je v tom úcta k těm, kteří něco dokázali. Ondra Bank do toho prostředí okamžitě zapadl, protože je přesně ten typ sportovce kamaráda na tykačku s respektem," doplnil autor kampaně Den jako Braven.

Protože ve sportu na vrcholové úrovni není místo pro náhodný úraz, měl Ondra vždy při ruce vlastního specialistu na jištění. Byla zde ještě jedna věc, kterou filmaři střežili jako oko v hlavě. Vedle Ondry se často houpala na laně třicet metrů na zemí nejmodernější kamera zapůjčená až z Los Angeles.

Vteřinový záběr

„Je to stejná kamera, jakou se točily velké hollywoodské filmy, třeba Gravitace. Když nám tu kameru půjčovali, kladli všem na srdce, že jde o nejmodernější techniku a varovali nás, ať ji nenecháme někde v autě na parkovišti. O tom, že ji nesmíme tahat na laně na skálu, ale nepadlo ani slovo. Ještě že nevěděli, v jakých podmínkách s ní chceme točit.

Paradoxem je, že výsledkem dlouhých příprav, několikadenní práce početného týmu a špičkové kamery je záběr na 1,2 vteřiny," uzavřel své vyprávění Libor Martiník, který se cítí jako doma v hudební, filmařské i reklamní branži.