Výstavba zahrnuje čtrnáct etap, hotová je zatím jedna. Diskuse Dokončen byl úsek obchvatu Postřelmova, což představovalo náklady přes tři sta osmdesát milionů korun. Příští rok by měl být hotový úsek mezi Rájcem a Zábřehem. Silnice v délce 2,1 kilometru se dvěma mosty přijde na 107 milionů korun. V roce 2008 bude ovšem zahájena také etapa třetí, dosud nejnákladnější. Výstavba komunikace mezi Rájcem a Vlachovem bude stát kolem devíti set milionů korun.

„V současné době probíhá majetkoprávní vypořádání stavby a příprava dokladů pro stavební povolení,“ sdělila náměstkyně pro výstavbu olomoucké pobočky Ředitelství silnic a dálnic Hana Urbánková. Pokračovat bude také oprava silnice z Červenohorského sedla do Domašova. V příštím roce bude tento úsek uzavřen naposled, zatím mohou motoristé až do 1. dubna po silnici jezdit.

Kdy ovšem přijde na řadu šumperská strana, není jisté. Při nejoptimističtějších výhledech by mohlo jít o rok 2009. Zatím bylo vydáno územní rozhodnutí a vyhotovena dokumentace pro stavební povolení. Pro motoristy by ovšem oprava Červenohorského sedla znamenala dlouhotrvající uzavírku. Opravovaný úsek přes sedlo by bylo nutné od jara do podzimu objíždět přes Hanušovice.

„Opravená silnice bude pro nás jen přínosem a chápeme, že uzavírky jsou nezbytné. Jenže nám komplikují život. Tím, že se sem nedostanou turisté, prodělávají restaurace a hotely,“ řekl starosta Loučné Pavel Martínek (ČSSD). V souvislosti se stavbou silnice také padl záměr postavit tunel pod Červenohorským sedlem. Důvodem je totiž enormní finanční náročnost. Tunel by spolkl nejméně sedm miliard korun. Celá přeložka silnice první třídy číslo 44 je naplánována na mnoho let dopředu. Zda ale bude časový harmonogram platit, záleží na přísunu financí. „Stavět se bude nejméně deset let,“ konstatoval Jiří Procházka z brněnské pobočky Ředitelství silnic a dálnic, který před nedávnem zpracoval situační zprávu o přípravě celé stavby.