Z „garáže do garáže" výprava urazila 21 124 kilometrů. „Na začátku jsme od každého slyšeli, že projet takovou cestu trabanty zkrátka nejde. Vypravili jsme se na cestu, abychom dokázali, že to jde, a inspirovali ostatní," řekl cestovatel, režisér a novinář Dan Přibáň, který s trabantem v minulosti procestoval také Afriku a pouště střední Asie Karakum a Kyzylkum.

Auta s motorkou překonala cestu přes moře do Jižní Ameriky v kontejneru. Posádky vyjely z nejjižnějšího města Jižní Ameriky Guyany. Projely Brazílií, Peru, Bolívií, Chile a Argentinou. Skončily v Ushuai, v nejjižnějším městě světa.

Zatímco žluté trabanty Egu a Babu z dílny východoněmeckých soudruhů jely celou dobu bez větší závady na motoru, polský maluch měl motor několikrát venku rozebraný na součástky. Podle Pribáně je jasné, kdy vyhrál soupeření retro vozů z éry socialismu: Trabant 601, který je přímo symbolem minimalistického pojetí vozu.

Motoricky i konstrukčně vychází ze stejných základů jako automobily prvorepublikových cestovatelů a objevitelů.

Karolína Peřinová