Ve městě se na několika místech zatím objevily optické retardéry. Nejsou k přehlédnutí a mají přimět řidiče sundat nohu z plynu. I tak se ale mohou brzy okoukat, hlavně řidičům, kteří tudy projíždějí pravidelně. Město ročně vynaloží na zvýšení bezpečnosti částku 600 tisíc korun: „Nemůžeme ovšem suplovat činnost státu a už vůbec ne provádět investice, které spadají do kompetence státní správy,“ upozornil starosta Petr Klouda.

V případě silnic první třídy i nižších tříd je řešení na Ředitelství silnic a dálnic, případně Správy silnic Moravskoslezského kraje, město odpovídá za místní komunikace. Projekt nasvětlení některých přechodů je přitom připraven. Zkušenosti z Bruntálu i Krnova a dalších míst ukazují, že jde o vhodné řešení a přechody jsou nepřehlédnutelné i za silné mlhy.

V Rýmařově jsou chodci největšímu nebezpečí vystaveni na příjezdech do města od Šumperka i Bruntálu na silnici první třídy 11. Mnozí řidiči před dopravní značkou začátku obce nebrzdí a ještě stovky metrů dojíždějí setrvačností, než se dostanou na předepsanou maximální rychlost v obci. U Penny marketu zatím chybí přechod, který by umožnil občanům žijícím z druhé strany státní silnice bezpečně projít, když se vydají na nákup.

Podle informací z odboru dopravy a silničního hospodářství se tady s přechodem počítá, stejně tak na křižovatce na vjezdu ke hřbitovu a u janovického zámku. Ani na dalších místech ale není situace dobrá, jde o okolí autobusového stanoviště i křižovatku Bartákova – Národní – Havlíčkova a další. Podle zjištění odboru dopravy až devadesát procent současných přechodů ve městě nesplňuje zákon, normy a technické podmínky. Nové přechody musí být vázány na chodníky, musí být uzpůsobeny nájezdu vozíčkářů a podobně.