Křižovatku Říčního okruhu s ulicemi Svatováclavskou a Šmeralovou nemají rádi řidiči ani chodci. Podle dosavadních zjištění policie srážku se školáky nejspíš zavinil řidič-senior. Svědek vypověděl, že chlapci začali přecházet silnici, když bylo auto ještě daleko. Policisté ze stop zjistili, že řidič před střetem nebrzdil, takže chlapce nejspíš přehlédl.

„S největší pravděpodobností řidič ve věku 74 let přehlédl dva chlapce ve věku bezmála dvanácti let. Přecházeli po vyznačeném přechodu z pravé strany. Nárazem děti přepadly přes kapotu a čelní sklo automobilu na vozovku,“ uvedl policejní mluvčí René Černohorský s tím, že zranění chlapců bylo lehčího charakteru.

„Vždy v době, kdy děti chodí do školy, bude strážce přechodu dohlížet na bezpečnost školáků. Jde o reakci na dopravní nehodu,“ informovalo město Krnov prostřednictvím facebooku.

akzvaní strážci přechodů byli před pár lety běžnou součástí ranní cesty do školy v Krnově i v Bruntále. Tehdy na bezpečnost dětí cestou do škol dohlíželi především nezaměstnaní.

Služba strážců přechodů probíhá v rámci projektu Aktivizační pracovní příležitosti. Uchazeči o zaměstnání hlídali přechody, ale dál zůstávali v evidenci úřadu práce. Nezaměstnaní se do hlídání přechodů moc nehrnuli, protože přivýdělek nebyl nijak výrazný.

Nehoda na přechodu v Krnově

Fotogalerie: Nehoda na přechodu v Krnově

RADNÍ DISKUTOVALI, ZDA POSÍLIT STRÁŽNÍKY O „PŘECHODÁŘE“

Projekt zaměřený na nezaměstnané skončil, a od těch dob se u přechodů poblíž škol jen sporadicky objevovali strážníci městské policie.

„Strážníků Městské policie je v Krnově zhruba dvacítka. Když si vezmete, že na město dohlíží nonstop, střídají se na směnách, mají dovolené, nemocenské, reálně jsou v ulicích v počtu čtyři nebo pět. A samozřejmě nemohou jen hlídat přechody. To jen abyste měli představu, jaké jsou naše personální možnosti. Máme jednoho “přechodáře“ a už jsme na schůzi rady města probírali posílení o další,“ informoval občany starosta Krnova Tomáš Hradil, protože z bezpečnosti přechodů se po nehodě školáků stalo ostře sledované politické téma.

REKAPITULACE NEBEZPEČNÉ KŘIŽOVATKY

Krnovští patrioti, kteří vyhráli volby, už připravili rekapitulaci co se na této nebezpečné křižovatce dělo v uplynulých letech:

„V roce 2012 zde došlo ke smrtelné nehodě, v roce 2013 občané prostřednictvím Fóra zdravého města zařadili křižovatku mezi největší problémy Krnova, v roce 2014 si město si nechalo zpracovat studii dopravního řešení křižovatky a v roce 2015 město podepsalo smlouvu na projektování vybraného dopravního řešení. Na zvolené řešení bylo vydáno územní rozhodnutí, připravuje se navazující dokumentace a po vydání stavebního povolení by mohla začít realizace kolem roku 2021,“ zjistili Patrioti.

Komunikace patří státu a spravuje ji ŘSD. Schválené řešení, které nepočítá s kruhovým objezdem, ale jen s ostrůvky uprostřed vozovky, Krnovany moc nenadchlo. V diskusi se ukázalo, že by dali přednost semaforu nebo kruhovému objezdu.

Kvůli kruhovému objezdu by ale bylo nutné s velmi vysokými náklady odkoupit a zdemolovat přilehlý dům u křižovatky.

close Strážce přechodu na Říčním okruhu v Krnově. info Zdroj: Deník / František Kuba zoom_in

SITUACI JEDNOU ZMĚNÍ OBCHVAT

„Situaci změní obchvat Krnova. Po jeho dobudování v roce 2021 silnice ztratí statut první třídy a lze „vymýšlet“ jiná dopravní řešení, prověřit méně velkorysou verzi kruhového objezdu,“ informovali Krnovští patrioti proč na koncepční dlouhodobé řešení zatím nespěchají.

„Rozdělení přechodu ostrůvkem je správné i nezbytné z hlediska norem, už horší je, že dle výkresu se nepočítá s řešením cyklodopravy, a to zejména ve směru centrum Svatováclavská. Mělo by zde dojít k doplnění přejezdu pro cyklisty, případně předsazených stop čar pro cyklisty a hlavně to řešit koncepčně s celým Říčním okruhem. S tvrzením, že se zde kruhový objezd nevejde, nemohu souhlasit. Je to dobré řešení právě z důvodu, že je spravedlivé pro všechny směry a umožnil by tak plynulý výjezd i z bočních ulic i bezpečí chodců a cyklistů,“ komentoval situaci odborník na dopravu Michael Cestr z Krnova.