Společnost RegioJet brněnského podnikatele Radima Jančury už vydala zprávu, že hodlá snížit jízdné na trati mezi Ostravou a Olomoucí přes Krnov a Bruntál na poloviční úroveň proti konkurenčním Českým drahám, které dopravu na trase zajišťují nyní. V současnosti cesta vlakem ČD z Krnova do Olomouce stojí bez slev 122 Kč.

Podle kalkulace RegioJetu zaplatí cestující za svezení v jejich vlaku za obyčejnou jízdenku z Krnova do Olomouce 61 korun. Zatímco dnes při cestě z Bruntálu do Olomouce stojí základní jízdné u Českých drah 92 Kč, podle tiskové zprávy RegioJetu zaplatí jeho cestující za stejnou cestu 46 Kč. Například z Opavy do Ostravy-Svinova bude jízdenka RegioJetu stát 22 Kč.

O přidělení zakázky žlutým vlakům RegioJetu na patnáctiletý provoz na této trati rozhodl koncem března ministr dopravy Zbyněk Stanjura. Má jít o pilotní projekt. Pokud se RegioJet osvědčí, uvolní to cestu pro liberalizaci dalších českých železnic.

RegioJet nakonec zůstal jediným zájemcem ve výběrovém řízení, které vypsalo ministerstvo dopravy, ale poté ho muselo zrušit kvůli vyloučení druhého uchazeče společnosti Arriva. „Pokud by k vyloučení Arrivy kvůli administrativnímu pochybení nedošlo, RegioJet by výběrové řízení stejně vyhrál," zdůvodnil své rozhodnutí ministr Stanjura, který pochází z Opavy, takže situaci v našem regionu dobře zná. Tím, že ministr dopravy rozhodl o přidělení zakázky konkrétní firmě, umožnil stihnout původní termín pro zahájení provozu na trati Ostrava - Krnov - Olomouc, což byl prosinec 2014.

Kromě cen, které na uvedených příkladech odpovídají poloviční hodnotě obyčejného jízdného Českých drah, dopravce slíbil také zachování řady slev. Soukromý dopravce tvrdí, že bude uznávat slevové karty Českých drah i slevy pro seniory a pro handicapované cestující.

Dokonce chce zachovat i slevy pro studenty, přestože ministerstvo dopravy uvažuje o jejich zrušení.

Samotné České dráhy se výběrového řízení na tuto trať nakonec nezúčastnily. Zdůvodnily to tím, že včas nedokázaly vysoutěžit dodavatele vagonů, které splní podmínky požadované ministerstvem dopravy. Nabídku si kromě Českých drah rozmyslely také další společnosti, které původně avizovaly zájem se do tendru přihlásit. Byly to například společnosti Veolia Transport, Leo Express nebo nizozemská Abellio.