Podobně živelný vývoj provázel přechod mnoha společností na práci home office. Často se setkáváme s extrémními reakcemi. Od naprostého nadšení z urychlení digitalizace, až po naprosté zděšení z nečekaného vývoje. Ve druhé vlně už máme s novým modelem vzdělávání a práce dostatek zkušeností, abychom mohli vyhodnotit klady i zápory.

"Není divu, že se Rada města Krnova rozhodla pro malý průzkum, jak vlastně distanční výuka na krnovských školách funguje. Z původních několika impulzů na sociálních sítích se nakonec díky spolupráci členů rady města, ředitelů krnovských základních škol a odboru školství „narodil“ docela systematický dotazník zaměřený na celé rodiny," představil vizi Petr Studnička, vedoucí projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území obce s rozšířenou působností ORP Krnov.

Výzkum byl zadán pracovníkům projektu „MAP Krnovsko“, kteří mají s analýzou dat v území ORP Krnov již několikaletou zkušenost.
Výzkum je připraven tak, aby obsahoval tvrdá i měkká data, neboli fakta i názory, ohledně distanční výuky. Jeho cílem je poskytnou školám zpětnou vazbu, aby mohly jednak zjistit dosavadní účinnost distanční výuky. Ještě důležitější je nastavit do budoucna výuku tak, aby vedla k účinné spolupráci dětí, rodičů a pedagogů.

"Zároveň poskytne obecně přístupná data, která se mohou stát dobrým výchozím bodem pro širokou veřejnou diskuzi. Dotazník bude rodičům zaslán přímo ze škol a výsledky budou k dispozici v druhé polovině prosince," doplnil Studnička. Podle něj je cílem tohoto procesu ze „školy“ udělat příjemné místo, ať již do ní žáci dochází, nebo ji učitelé provozují provozujeme „na dálku“.