Řidič cestou z Krnova do polských Petrovic potkává těžké stavební stroje pracující na skrývce ornice na polské i české straně.

Předcházelo tomu jednání zástupců Krnova a Hlubčic loni v září. Tématem byla dopravní situace, která nastane přibližně za čtyři roky po dokončení obchvatu Krnova.

Konkrétně jak bude vypadat propojení obchvatu Krnova s polskou silnicí číslo 38. Tato silnice směřuje z polských měst Kędzierzyn-Koźle a Hlubčice k českým hranicím a k bývalé krnovské celnici. V současnosti ale po této komunikaci projedou do Krnova jen auta do tonáže 3,5 tuny.

Pokud by se podařilo připravit české a polské silnice na neomezenou tonáž, výrazně by to pomohlo mezinárodní dopravě i místním firmám. Už dnes dostává město Krnov každoročně žádosti o výjimku, aby přes bývalý hraniční přechod mohly přejíždět těžké zemědělské stroje a kamiony.

Kvůli dnešnímu omezení tonáže na krnovském přechodu těžká auta jezdí oklikou například přes Bartultovice nebo přes Sudice na Opavsku. Pro dopravce to znamená spoustu kilometrů navíc. Zkratka z Česka do Polska přes Krnov by dopravcům uspořila čas, pohonné hmoty i náklady.

O výjimku z omezené tonáže v minulosti žádala například krnovská Kofola, firmy Htech cz a Zott Milk, kamenolom nebo cukrovar. Všechny žádosti ale Rada města Krnova zamítla s tím, že tonáž nelze zvýšit dřív, než bude dokončený obchvat.

„Myslím, že česká strana už pragmaticky předvídá důsledky výstavby krnovského obchvatu. Zde jsme dospěli k závěrům, že spolu s českou stranou bychom podpořili výstavbu také na polské straně v zájmu propojení s naší státní silnicí číslo 38,“ citovali polští novináři burmistra Hlubčic Adama Krupu po schůzce s místostarostou Krnova Michalem Brunclíkem loni v září.