„Most postavili v roce 1955 a samozřejmě žádná stavba nemůže sloužit bez renovace donekonečna. Proto bylo nutné most opravit," řekl vedoucí bruntálského střediska Správy silnic Moravskoslezského kraje Jaroslav Kala. Oprava mostu nebyla vůbec jednoduchá.

Už jen proto, že se most nalézá v Chráněné krajinné oblasti Jeseníky, takže při jeho modernizaci platil jiný režim než u staveb v jiných částech okresu. Rekonstrukce začala 8. dubna a trvala do 7. srpna. Náklady přesáhly osm milionů korun.

„Nová je deska mostu, izolace, chodníky, také odvodnění, zábradlí," popsal práce Jaroslav Kala.

Zábradlí mostu má pro Jeseníky typickou zelenou barvu, to v jiných částech okresu bývá modré. Nové jsou mostní pilíře a zpevněny jsou jeho opěry. „Vzhledem k tomu, že byly práce rozsáhlé, probíhaly za úplné uzávěry úseku. Most nyní slouží opětovně nejen místním obyvatelům, ale též turistům, kteří do Mnichova rádi jezdívají," dodal Kala.

Turisté po mostě projíždějí s oblibou na kolech do tamních malých soukromých skláren a do oblíbené mnichovské rybárny. Most má délku 32,7 metru, měl by snést dvě protijedoucí auta o celkové hmotnosti 39 tun, nebo jedno vozidlo váze až 129 tun.

Letos ještě plánují

Silničáři mají v plánu v nejbližší době opravit silnici z Meziny směrem na Dlouhou Stráň a Razovou, úsek Skály – Rešov a též část vozovky mezi Horním Městem a Dobřečovem na Rýmařovsku, silnici v Břidličné, a silnici z Rýmařova přes Stránské na Sovinec.

Další rozestavěné mosty

Most v Rusíně i v Krasově, kde se opravy dotknou i přilehlé silnice. Most ve Starých Purkaticích, velká rekonstrukce mostů v ulici ČSA v Krnově, včetně přilehlé silnice a chodníků.