Z Krnova byl do Třemešné vypraven historický motoráček Hurvínek, ale tím hlavním magnetem, který láká na Osoblažku turisty z celé republiky i ze zahraničí, je úzkorozchodná parní lokomotiva U57 přezdívaná Malý Štokr. Je totiž jediným zástupcem svého druhu v České republice.

Tuto výkonnou parní lokomotivu vyrobila krátce po válce plzeňská Škodovka, aby pracovala na úzkokolejkách v hornatém území Bosny a Hercegoviny. Malý Štokr zde sloužil až do sedmdesátých let a pak zázrakem unikal sešrotování, až ho zde objevili rakouští příznivci úzkokolejek. Ti v roce 2008 Štokra zapůjčili spřátelené společnosti Slezské zemské dráhy, která provozuje sezónní provoz na úzkorozchodné dráze z Třemešné ve Slezsku do Osoblahy.

Všichni už byli řádně netrpěliví, když country kapela přerušila svůj nádražní koncert a vyhlásila do mikrofonu: „Dámy a pánové, pozor u kolejí, na nádraží Třemešná ve Slezsku totiž právě přijíždí osoblažský expres!" Hned na to spustila vypalovačku Oranžový expres z repertoáru Greenhorns a směrem od depa za stálého pískání už supěl výletní vlak tažený modrým Štokrem.

Parní lokomotivu okamžitě obklopily rodiny s dětmi i fotografové. Železničáři v dobových uniformách nestačili prodávat jízdenky a členové železničních klubů nabízeli suvenýry s Osoblažkou, pohlednice s lokomotivami i odbornou literaturu o fenoménu úzkorozchodných drah.

Vzhledem k tomu, že Osoblažsko je plné srnčí i jelení zvěře, která si už zvykla na pískání parní lokálky, mohli se cestující ve vlaku cítit jako na safari. Zajímavé zážitky, výlety a atrakce nabízí snad každá zastávka na Osoblažce, a proto se počet turistů rok od roku zvyšuje.