"Z důvodu náhlých technických závad na lokomotivách Malý štokr a Rešica si vám dovolujeme oznámit, že do odvolání jsou parní vlaky na osoblažské úzkokolejce zrušeny. Za komplikace se omlouváme a věříme, že nám zachováte důvěru. Snažíme se o rychlé odstranění závad. Pokud se bude vše dařit, mohl by parní vlak vyrazit na koleje Osoblažky v půlce července," vzkazují výletníkům Slezské zemské dráhy.

První letošní jízda výletního vlaku se na Osoblažce odehrála o víkendu. Ani deštivé počasí a stoupající hladiny řek neodradily výletníky, kteří se chtěli projet historickým vlakem po osoblažské úzkokolejce. Tentokrát je ale místo parní lokomotivy je čekal vláček tažený historickou motorovou lokomotivou Faur.

Faur musel zaskočit za porouchané parní lokomotivy Malý štokr a Rešica. Kromě lokomotivy se ale na Osoblažce nic nezměnilo. V soupravě se mohli cestující občerstvit v Pivním vagonu a měli k dispozici i cyklovagon pro kola a kočárky.

Pro znalce železniční historie bylo svezení rumunskou lokomotivou Faur z roku 1977 vítaným zážitkem, protože jde o technický unikát podobně jako parní lokomotivy.

Víkendový začátek sezony na Osoblažce kromě porouchaných lokomotiv sice poznamenala i koronavirová opatření, ale přesto byl velmi slavnostní. 

Starosta Slezských Rudoltic Mojmír Pargač na nádraží v Třemešné poděkoval firmě Vendulka Caisbergerová, která jako sponzorský dar postavila v Amalíně dřevěnou repliku historické čekárny v hodnotě 600 tisíc korun.

Slezským zemským drahám pomohla splnit přísná hygienická opatření proti koronaviru firma ChemServis, která věnovala 200 litrů dezinfekce. Byla to také příležitost poděkovat krajskému úřadu, protože kraj už věnoval na podporu turistických atrakcí Osoblažky přes 40 milionů korun.