Sedmé setkání dětských parlamentů a zastupitelstev základních a středních školy Moravskoslezského kraje proběhlo v Krnově, kde si zástupci dětských parlamentů z Ostravy, Orlové, Vratimova, Nového Jičína, Opavy a hostitelé z krnovské Základní školy na Dvořákově okruhu navzájem představili své aktivity i města, ze kterých pocházejí.

Čekal je workshop na téma šikana pod vedením psychologa Jiřího Šimonka, autora známé metody Barvy života, která pomáhá pojmenovat problémy školáků.

„Po přednášce jsme měli večerní program s řeckými tanci Irini Pechové,“ sdělila spoluiniciátorka projektu Martina Kopecká. Zástupce dětských parlamentů na radnici přivítala krnovská místostarostka Alena Krušinová, která je pozvala na prohlídku radniční věže. Poté všechny čekala hra, která účastníkům umožnila poznat Krnov a jeho zajímavosti.

Školáci se šli podívat i do synagogy

Workshop na téma romská kultura vedl Petr Studnička z Klubu Zvídálek, který pomáhá romským dětem s učením. Právě krnovská škola na Dvořákově okruhu, jejíž parlament je hostitelem celé akce, má zřejmě ze všech krnovských škol nejrozsáhlejší zkušenosti se vzděláváním romských dětí.

Koordinátoři jednotlivých parlamentů se v Krnově zaměřili na téma multikultura a zorganizovali prohlídku krnovské synagogy. Dětem zde dělal průvodce správce krnovské synagogy Jan Stejskal, který jim kromě historie synagogy popsal osudy krnovských židů a navázal čerstvou informací o chystaných velkých opravách budovy. V závěru koordinátoři parlamentů diskutovali o možnosti založení Dětského parlamentu Moravskoslezského kraje.

„Dětský parlament je něco jako dětská samospráva. Řeší především témata týkající se mládeže, třeba školství, práva dětí, šikanu, trávení volného času a podobně," zakončuje představení činnosti koordinátorka školního parlamentu Základní školy na Dvořákově okruhu Martina Kopecká.