Dramatické výjevy s frontami pacientů, známé například ze středočeských nemocnic a lékáren, se v regionu Krnovska a Bruntálska nekonaly. Nejspíš je to i tím, že v krnovské nemocnici se na situaci dokázali předem připravit.

„Zaznamenali jsme sice určitý nárůst pacientů v nemocničních ambulancích, nejednalo se však o nic dramatického a bez problémů jsme situaci zvládli. Zvláštním poznatkem je, že přibližně polovina pacientů poplatky za ošetření hradila, a odmítla, aby tuto povinnost převzal kraj. Platili tedy dobrovolně. Druhá polovina pacientů naopak úlevu na poplatcích přivítala,“ informoval Ladislav Václavec, ředitel nemocnice.

S výraznějším nárůstem práce se setkali pracovníci nemocniční lékárny, kam zamířila spousta lidí z Krnovska. V lékárně proto fungovaly čtyři výdejní místa. Klienti lékárny, kteří chtějí dobrovolně hradit poplatek, mají k dispozici jedno z výdejních míst.

„V lékárně většina klientů zrušení poplatků přivítala. Stále však okolo čtvrtiny lidí poplatky hradí. Jsem přesvědčen, že i tam nárůst práce zaměstnanci zvládli a díky jejich připravenosti na změnu nemuseli klienti čekat ve frontách,“ dodal ředitel Václavec.