Den otevřené radnice měl v Krnově premiéru před dvěma lety. Dnes, ve středu 24. května, se koná podruhé tato akce, která má přispět k odtabuizování radnice, aby ji občané nevnímali jako nepřístupnou instituci.

Co se skrývá za dveřmi s cedulkou „Starostka města"? Jak vypadá kancelář tajemníka městského úřadu a obřadní síň? Co právě řeší místostarostové? To se dozvědí všichni, kteří se ve středu 24. května vypraví v Krnově na Den otevřené radnice.

Dopoledne radnici navštíví žáci 4. a 5. tříd základních škol, kterým se představí starostka nebo místostarostové, a pak jim odpoví na vše, co je zajímá.

Odpolední program je určen veřejnosti. Prohlídka radnice s odborným výkladem zavede návštěvníky až na věž, ve které jsou obrovské hodiny se svítícím ciferníkem. Prohlídková trasa povede i přes obřadní síň, a přes výstavu historických a současných fotografií radnice.

Odpolední program nabídne občanům příležitost diskutovat s vedením města i s úředníky o projektech, které se na radnici chystají. Prohlídky včetně diskuse budou probíhat po skupinkách od 14 do 16 hodin, sraz je vždy v celou hodinu u vchodu do radnice.

PRŮZKUM SPOKOJENOSTI

Po celý tento týden probíhá nejen na radnici, ale ve všech třech budovách Městského úřadu v Krnově průzkum spokojenosti občanů s úrovní služeb.

Především v dopoledních hodinách mohou klienti radnice prostřednictvím dotazníku zodpovědět třináct otázek, které hodnotí kvalitu poskytovaných služeb. Dotazníkové šetření provádějí studenti Střední školy automobilní Krnov, kteří případným zájemcům pomohou s jeho vyplněním.

Průzkum spokojenosti občanů s úrovní služeb probíhá v rámci projektu Implementace systému kvality CAF 2013 v podmínkách MěÚ Krnov. CAF neboli Common Assessment Framework v překladu znamená Společný hodnotící rámec. Jde o mezinárodně rozšířený a uznávaný sebehodnotící model využívaný ve veřejné správě. Měl by vést ke zkvalitňování služeb úřadu.