Čtěte více: Malíře inspiruje krajina Jeseníků |
Tým, ve kterém působí Zdeněk Kurečka ml., dostal v roce 2011 zlatý Louskáček, což je v Česku nejprestižnější ocenění za reklamu, jaké lze získat. Nyní byl postaven před výzvu: Čím oslovit lidi, kteří na výstavy obrazů běžně nechodí nebo je kultura vůbec nezajímá? Reklamy je všude plno, takže klasické formáty téměř nevnímáme. Autor reklamní kampaně musí komunikovat netradičně, pokud chce zaujmout.
„Pokud bude výstupem plakát, je nutné začít kreativní myšlenkou, která bude základem sdělení. Rozhodl jsem se zacílit opačně, než je obvyklé. Místo žen, které zveme na výstavy obvykle, jsem oslovil muže. Slogan zní: Vzít ženu na výstavu Zdeňka Kurečky je skvělé. Cílem je probudit v muži zájem, aby ženu potěšil tím, že ji vezme do společnosti. Nenabízíme zdánlivě výstavu, ale společně strávené chvíle," prozradil své reklamní triky Zdeněk Kurečka ml., který ve své profesi dokázal skloubit informatiku, grafiku a programování s komercí, marketingem a reklamním managementem.
„Když jsme domlouvali termín výstavy na Kolibě, ještě v tom nebyl žádný konkrétní záměr. Pak jsme si ale uvědomili, že v období kolem Valentýna by taková kampaň mohla fungovat ještě účinněji. Fotomontáž na plakátech vlastně říká: Chlapi, když už je ten svátek zamilovaných, zkuste své manželky, milenky a přítelkyně mile překvapit a vezměte je na výstavu. Dámy určitě ocení, že jste na ně nezapomněli a našli jste si čas vyrazit do společnosti. A když vás umění nebaví, klidně nechte dámy, ať si obrazy prohlíží samy. Nudit se nebudete, protože na Kolibě také čepují orosené pivo," rozklíčoval malíř Zdeněk Kurečka starší poselství plakátů zacílených na lidi, kteří by normálně na výstavu obrazů nejspíš nešli.
„Je to tak trochu útok na mužské svědomí, aby na Valentýna udělali něco pro svou ženu. Zároveň jsem využil paralelu přitažlivou pro chlapy – pivní klasiku. To znamená, že každý si sdělení vyloží po svém. Ať již s ironií, nebo vážně," potvrdil autor kampaně Zdeněk Kuračka ml., který si jako profesionál otestoval motiv plakátu na vzorku zhruba padesáti respondentů. Ti byli vybráni tak, aby reprezentovali různé sociální i věkové skupiny.
„Takto jsme se přesvědčili o pochopitelnosti sdělení. Pak už profesionální finální retuš zajistila moje talentovaná kolegyně Silvia Kolesárová z reklamní agentury Nydrle. Reklama není nikdy o jednom člověku, je to vždy práce v týmu," prozradil mistr reklamy a marketingu Kurečka ml., který vždy snil o práci pro velké značky, aby jeho kreativita byla opravdu všem na očích. Dnes pracuje pro jednu z nejvýznamnějších českých reklamek, pro agenturu Nydrle. V minulosti se podílel například na webových řešeních pro Becherovku, GE Money Bank, Mercedes-Benz, Raiffeisenbank nebo ČEZ.
Jeho talent se projevil už na základní škole ve Městě Albrechticích. Bylo mu sedm let, když si jeho rodina pořídila první počítač. Nedokázal od něj vstát. Prvního oficiálního ocenění své kreativity se dočkal při studiu na bruntálské průmyslovce, když vyhrál školní webovou soutěž pro místní autoservis, která byla spojena s odměnou 400 Kč. „Měl jsem od útlého věku sklony ke komerci všeho druhu, takže jsem si na stěny pokoje věšel reklamní vizuály místo plakátů sportovců," zavzpomínal mistr reklamy, jak se v dětství projevil jeho talent.