Co přinesla vaší škole stávající reforma ve školství?
Na středních školách nyní studují žáci, kteří jako první prošli na základních školách takzvanou kurikulární reformou. Reforma znamená přechod na školní vzdělávací systémy, jejichž těžiště spočívá především v rozvoji kompetencí, v odklonu od učení jako takového.
Naši dnešní středoškoláci si tak myslí, že nepotřebují vědomosti, protože si je dokáží najít na internetu. Snaží se vyloučit cokoli pracného a neuvědomují si, že bez potřebného množství vědomostí člověk nemůže dost dobře přemýšlet, protože nemá o čem a novou informaci nemá kam zařadit a s čím srovnávat.
Například ví, kde požadovanou informaci vyhledat, ale neumí ji poté zpracovat, ani vyhodnotit, neumí správně zvolit, která informace důležitá je a která není. A tak se začíná hovořit o tom, že první generace, která prošla reformou, je něco jako ztracená.
Jde o to, co udělat, aby se následující generaci do budoucna nestalo totéž. Proto je také těžištěm každého pedagoga naší školy práce se studenty, kteří vůbec neumí logicky myslet, neumí se učit, kteří se často neumí ani soustředit. S tím se potýkáme takřka každý den. Je to velice těžká a zodpovědná práce.