Před třemi týdny svatý Martin na Osoblažku žádný sníh nepřinesl. Zato Mikuláš to se sněhem trochu přehnal. Vykouzlil něco mezi bílou zimní pohádkou a sněhovou katastrofou.

Zatímco natěšené Čerty zajímalo jak se přepravují vidle a kolik hříšníků se vleze do jednoho do pytle, fanoušci úzkokolejky dlouho váhali. Byli víc zaskočeni strašidelnou předpovědí počasí než strašidly ve vagonech. „Jak to vypadá s počasím a sjízdnosti trati ? Má to vůbec cenu se zkoušet dokousat na konec světa?,“ byl nejčastější dotaz u pozvánky na Mikulášský vlak 2023.

Posádka Slezských zemských drah měla plné ruce práce, aby dopravili cestující na zámek ve Slezských Rudolticích za princeznou Sofií a na jarmark v Dívčím Hradě. V zimě nestačí jen roztopit parní kotel. Je potřeba vyhrabat ze sněhových závějí výhybky a připravit se na nejhorší, třeba že kola lokomotivy začnou ve stoupání prokluzovat.

„Zvládli jsme nakonec všechno bez problémů. Jen jsme na zpáteční cestě kvůli sněhu nabrali dvanáct minut zpoždění. Díky vstřícnosti Správy železnic a Českých drah na nás v Třemešné počkal vlak, aby cestující mohli přestoupit a pokračovat směrem na Krnov,“ popsal dobrodružnou cestu sněhovými závějemi David Chovančík ze Slezských zemských drah.

„To je furt nějaké rozčilování, opravování, nervování, dohadování, člověka to nebaví, ale nakonec to vlastně vypadá moc pěkně,“ popisují svou neobvyklou profesi železničáři, kteří na Osoblažce prodloužili éru parních lokomotiv.