Osoblažka, zvaná také jako "trať sta oblouků", jako atraktivní technická památka láká železniční fanoušky z celé republiky, ale udržet v provozuschopném stavu lokomotivu z padesátých let, to pochopitelně přináší řadu technických problémů.

Na Osoblažce jako zázrakem vydržely v běžném provozu lokomotivy z padesátých let, které se svým věkem a koncepcí už dávno řadí mezi veterány.

Leden 2023: Na Osoblažku se vrátila lokomotiva 705 913-2 a vůz Balm. Zkušební jízdy můžou začít. Konečně! Tak komentují tyto fotografie fanoušci Osoblažky.
Na úzkokolejku Osoblažku se vrátila opravená lokomotiva

Lokomotiva řady TU 47 0 při tom neslouží pro mimořádné nostalgické jízdy jako atrakce pro turisty, ale zajišťuje na Osoblažce každodenní běžný provoz.

Může se pyšnit titulem nejdéle sloužící lokomotiva v síti Českých drah, ale opravy jsou stále náročnější a poruch přibývá.

Po sedmi měsících mela skončit výluka na Osoblažce. Opravená lokomotiva sice úzkokolejkou několikrát projela, ale pak se projevily nečekané technické problémy. 26. ledna 2023.
Návrat vlaků na Osoblažku provází nečekané problémy. Pokazila se lokomotiva

Poprvé porucha lokomotivy způsobila výluku v úseku Třemešná ve Slezsku – Osoblaha od 16. června 2022. Autobusy místo vlaků jezdily až do 25. ledna 2023. 

Když se lokomotiva po víc jak půl roce vrátila z opravárenských dílen na Osoblažku, první spoje dopravila do cílové stanice bez problémů.

Kolem úzkokolejky Osoblažky nádraží Liptaň, Slezské Rudoltice, Koberno, Bohušov a Osoblaha září novotou. Rekonstrukce jim vrátila původní vzhled.
Nádraží po rekonstrukci: Osoblaha je Hotzenplotz a Bohušov Füllstein

Pak ale při jízdě do kopce začala lokomotivy podezřele zpomalovat. Nejdřív to posádka přičítala náročným zimním podmínkám a špatné přilnavosti kol při stoupání na zasněžených kolejích. Pak se ale problémy projevily i mimo stoupání.

Zatím České dráhy odhadují výluku na Osoblažce od 8. do půlnoci 14. března. Oznámily výluku a poruchu lokomotivy na svém webu jako mimořádnou událost.