Osoblažka, zvaná také jako "trať sta oblouků", jako atraktivní technická památka láká železniční fanoušky z celé republiky, ale udržet v provozuschopném stavu lokomotivu z padesátých let, to pochopitelně přináší řadu technických problémů.
Na Osoblažce jako zázrakem vydržely v běžném provozu lokomotivy z padesátých let, které se svým věkem a koncepcí už dávno řadí mezi veterány.

Lokomotiva řady TU 47 0 při tom neslouží pro mimořádné nostalgické jízdy jako atrakce pro turisty, ale zajišťuje na Osoblažce každodenní běžný provoz.
Může se pyšnit titulem nejdéle sloužící lokomotiva v síti Českých drah, ale opravy jsou stále náročnější a poruch přibývá.

Poprvé porucha lokomotivy způsobila výluku v úseku Třemešná ve Slezsku – Osoblaha od 16. června 2022. Autobusy místo vlaků jezdily až do 25. ledna 2023.
Když se lokomotiva po víc jak půl roce vrátila z opravárenských dílen na Osoblažku, první spoje dopravila do cílové stanice bez problémů.

Pak ale při jízdě do kopce začala lokomotivy podezřele zpomalovat. Nejdřív to posádka přičítala náročným zimním podmínkám a špatné přilnavosti kol při stoupání na zasněžených kolejích. Pak se ale problémy projevily i mimo stoupání.
Zatím České dráhy odhadují výluku na Osoblažce od 8. do půlnoci 14. března. Oznámily výluku a poruchu lokomotivy na svém webu jako mimořádnou událost.