Běžnou osobní dopravu zajišťují České dráhy stejnou lokomotivou, jaké zde vozila cestující už v roce 1958. V tomto roce byly na Osoblažku dodány čtyři lokomotivy TU 47.0, ale dnes už zbyla poslední v provozuschopném stavu. Dnes už je to vlastně veterán. Jde o nejstarší lokomotivou, která slouží v síti Českých drah běžné osobní dopravě. Proto fanoušci úzkokolejky znejistí při každé delší výluce, kdy vlaky nahradí autobusy.

Původně byla na Osoblažce ohlášena traťová výluka s tím, že bude ukončena 12. dubna. Přesto cestující dál rozvážely autobusy. „Ano, původně měla být výluka ukončena 12. dubna, ale kvůli nedostupnosti některých náhradních dílů k opravě lokomotivy byla prodloužena. Na lokomotivě proběhla oprava trakčních motorů,“ informovala mluvčí Českých Drah ČD Vanda Rajnochová s tím, že oprava se podařila, lokomotiva se vrátila na koleje a provoz na Osoblažce už byl zase obnoven.

„Řada lokomotiv 705.9, dříve označovaná také T 47.0 nebo TU 47.0, patří k nejstarším provozovaným řadám v Česku. Kromě ČD je provozují také Jindřichohradecké místní dráhy JHMD. Tato lokomotiva prošla asi před deseti lety modernizací v obdobném rozsahu jako stroje JHMD, což znamenalo například dosazení nového motoru Liaz, nového alternátoru Siemens, elektronického řídicího systému či změny pomocných pohonů,“ prozradila Vanda Rajnochová jak se podařilo šedesát let starou lokomotivu dodnes udržet v provozuschopném stavu. 

Ilustrační foto
Jednoho z únosců dopadli na nádraží na Krnovsku